PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. 61 | 54--69
Tytuł artykułu

Specyfika promocji produktu leczniczego : (leki etyczne)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek farmaceutyczny w XXI wieku próbuje sprostać wymogom gospodarki rynkowej: intensywnie narastającej konkurencji, wzrastającej roli klienta (także pacjenta), konieczności adaptacji procesów technologicznych do ciągle zmieniających się standardów i najnowszych osiągnięć. Tendencje globalne przekładają się na rynki w poszczególnych krajach i dalej na konkretne produkty. W Polsce, w ostatnich latach, nastąpił intensywny rozwój marketingu produktów farmaceutycznych i transformacji z podejścia sprzedażowego na marketingowe. Fakty te znajdują swoje odbicie w konsolidacji przemysłu farmaceutycznego, programach redukcji kosztów i podnoszeniu efektywności zarządzania. Żadna firma nie może już pozwolić sobie na oparcie swojej strategii wyłącznie na przewadze jakościowej produktów. Bez wsparcia efektywną promocją nawet najlepszy lek zostanie dostrzeżony co najwyżej w kręgach badaczy naukowych. Marketing leków budzi wiele kontrowersji. Wynika to ze specyfiki produktu i rynku. Nieumiejętne stosowanie i nadużywanie leków może być groźne dla zdrowia a nawet życia człowieka. Lek jest towarem, który musi być stosowany według określonych zasad, dlatego też konieczna jest szczególna ostrożność, dokładność i fachowość w formułowaniu działań promocyjnych. Powyższym tłumaczyć należy wysoki stopień uregulowania przepisami prawa działalności promocyjnej firm farmaceutycznych, obrotu lekami, badań klinicznych, procesu produkcji, dystrybucji, przechowywania, sprzedaży oraz ustalenia cen leków. (abstrakt autora)
Słowa kluczowe
PL
Handel   Marketing   Leki  
EN
Trade   Marketing   Drugs  
Rocznik
Numer
Strony
54--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Białecki P., Reklama produktu leczniczego w świetle ustawy Prawo Farmaceutyczne. Zagadnienia wybrane, "Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego", Nr 6, 2003.
  • Białecki P., Wybrane zagadnienia związane z reklamą produktów leczniczych na tle ustawy Prawo Farmaceutyczne, "Prawo i Medycyna", Nr 13, 2003.
  • Kawałko-Myślińska B., Michalik M., Przedstawiciel Medyczny w świetle badań. Strategie marketingowe na rynku farmaceutycznym, AE w Poznaniu, 2003.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1999.
  • Kwapiszewski W., Reklama, promocja i informacja o leku, "Gazeta Farmaceutyczna", Nr 3, 1992.
  • Materiały wewnętrzne firmy Eli Liili.
  • Redwan T., Sponsoring - nowy klucz do sukcesu, "Businessman", Nr 8, 1993.
  • Retzler K., Direct Marketing. The Proven Path to Successful Sales, Scott Foresman and Company, Glenview 1988.
  • Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - prawo farmaceutyczne oraz ustawy o zawodzie lekarza z dnia 02.04.2004 r.
  • Sznajder A., Sztuka promocji, Business Press Ltd., Warszawa 1993.
  • Ustawa Prawo Farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku.
  • Wiśniewski A., Marketing, Warszawa 1995.
  • Dz. U. 02.152.1265
  • Dz. U. 02.141.1181
  • Dz. U. 02.113.984
  • Dz. U. 03.45.391
  • Dz. U. 03.189.1852.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.