PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | R. 12, nr 3, cz. 2 | 225--239
Tytuł artykułu

Ocena znaczenia i wartości marki państwowego banku rozwoju na przykładzie Banku Gospodarstwa Krajowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role and Value of National Development Bank's Brand - Evaluation Based on Bank Gospodarstwa Krajowego Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę przeprowadzenia analizy znaczenia i wartości marki BGK. BGK jest głównym partnerem Państwa w obsłudze programów społeczno-gospodarczych w Polsce. Analiza wartości marki została sporządzona przy zastosowaniu metody hipotetycznych opłat licencyjnych. W celu zastosowania niniejszej metody w przypadku marki BGK konieczne było przyjęcie określonych założeń. W związku z powyższym autorzy przyjęli założenie, że BGK osiąga korzyści dzięki wykorzystywaniu znaku towarowego, a skuteczność realizacji zadań zleconych przez Państwo jest (przynajmniej w pewnym stopniu) funkcją siły marki. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article authors make attempts to analyse role and value of the BGK's Brand. BGK is the main partner to the State in implementation of socio-economic programs in Poland. In value analysis the Relief from Royalty Method was used. In order to apply this method for BGK's brand it is necessary to adopt certain assumptions. Therefore, the authors based value analysis on the assumption that BGK benefits from the use of the trade mark. Effectiveness of tasks implementation assigned by the State to BGK is (at least to some extent) a function of the Brand power. (original abstract)
Rocznik
Strony
225--239
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski, doktorant
  • Uniwersytet Warszawski, doktorant
Bibliografia
  • 1. Aaker D.A. (1991), Managing brand equity, The Free Press, New York.
  • 2. Aaker D.A. (1996), Building strong brands, The Free Press, New York.
  • 3. Aaker J.L. (1997), Dimensions of brand personality, "Journal of Marketing Research", Vol. 34(3).
  • 4. Abratt R., Bick G. (2003), Valuing Brands and Brand Equity: Methods and Processes, "Journal of Applied Management and Enterpreneurship", Vol. 8, No. 1.
  • 5. Epstein B.J., Mirza A.A. (2005), Interpretation and Application of International Accounting and Financial Reporting Standards, John Wiley & Sons. Hoboken, New Jersey.
  • 6. Goldscheider R., Jarosz J., Mulhern, C. (2002), Use of the 25% Rule in Valuing IP, "Les Nouvelles", Vol. 37, No. 4.
  • 7. Total beta by banks, http://www.damodaran.com, dostęp dnia 10.04.2014.
  • 8. Keller K.L. (1993), Conceptualizing, measuring and managing customer based brand equity, "Journal of Marketing",Vol. 57(1).
  • 9. Keller K.L. (2008), Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity (3rd ed.), Upper Saddle River, Pearson Prentice Hall, New York.
  • 10. Kotler Ph. (2006), The New Marketing and Sales-Strategies and Tactics, XIX Seminar of the Series Autorities, 17th May.
  • 11. McGavock D.M., David A., Haas D.A., Patin M.P. (1992), Factors Affecting Royalty Rates, "Les Nouvelles", Vol. 27, No. 2.
  • 12. Pinar M., Girard T., Eser Z. (2011), An Exploratory Study of Consumer-Based Brand Equity in Turkish Banking Industry, "Services Marketing Quarterly", Vol. 32, Issue 4.
  • 13. Rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa z dnia 11 maja 2010 r. w sprawie nadania statutu Bankowi Gospodarstwa Krajowego, Dz. U. Nr 81, poz. 535 z późn. zm.
  • 14. Smith G. V. (1997), Trademark Valuation, John Wiley & Sons Inc., New York.
  • 15. Sprawozdanie finansowe Banku Gospodarstwa Krajowego za rok 2010 (2011), Bank Gospodarstwa Krajowego, Warszawa.
  • 16. Sprawozdanie finansowe Banku Gospodarstwa Krajowego za rok 2011 (2012), Bank Gospodarstwa Krajowego, Warszawa.
  • 17. Sprawozdanie finansowe Banku Gospodarstwa Krajowego za rok 2012 (2013), Bank Gospodarstwa Krajowego, Warszawa.
  • 18. Urbanek G. (2012), Siła marki a wyniki finansowe banków, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego", nr 4/2, Gdańsk.
  • 19. Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o Banku Gospodarstwa Krajowego, Dz. U. Nr 65, poz. 594 z późn. zm.
  • 20. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.
  • 21. Weiler G.D. (2004), Valuing Your Intellectual Property for Strategic Alliances and Financing, NJSBDC Presentation, 8th December.
  • 22. Yoo B., Donthu N. (2001), Developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity, "Journal of Business Research", Vol. 52(1).
  • 23. Załucki M. (2008), Licencja na używanie znaku towarowego: studium porównawcze, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.