PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 344 Rachunkowość a controlling | 246--258
Tytuł artykułu

Rola i miejsce budżetowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP w świetle badań empirycznych

Warianty tytułu
The Role and Place of Marketing Budgeting in Micro, Small and Medium Trade Enterprises in the Light of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budżetowanie działalności marketingowej może stanowić swoisty punkt styku systemu rachunkowości, marketingu oraz zarządzania, zapewniając eliminację asymetrii informacji między wskazanymi obszarami przez generowanie użytecznej, zarządczej informacji marketingowej. W artykule zaprezentowano najważniejsze wyniki badań ankietowych oraz wypracowane konkluzje w ramach zadania badawczego polegającego na ocenie roli i miejsca budżetowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP. Ankiety zostały skierowane do przedsiębiorstw handlowych prowadzących księgi rachunkowe oraz przedsiębiorstw handlowych stosujących uproszczone formy opodatkowania. Obie grupy zostały wytypowane spośród firm sektora MSP na terenie województwa zachodniopomorskiego; zakres czasowy badań objął okres od czerwca 2013 roku do sierpnia 2013 roku.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the main results of the empirical resarch which verifies the role and place of marketing budgeting in micro, small and medium trade enterprises. Questionnaires were addressed to enterprises using books of account and to enterprises using tax books. Both groups were chosen from among the SME sector in West Pomerania. The time range of research covered the period from June 2013 to August 2013.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Czubała A., Niestrój R. (red.), 2004, Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, AE w Krakowie, Kraków.
  • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań, s. 242-264,
  • Garbarski L. (red.), 2008, Koszty i efekty działań marketingowych, SGH, Warszawa.
  • Leksykon marketingu, 1998, PWE, Warszawa, s.126.
  • Nowak E. (red.), 2002, Budżetowanie kosztów przedsiębiorstwa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
  • Nowak E., Nita B. (red.), 2007, Budżetowanie w przedsiębiorstwie, organizacja, procedury, zastosowanie, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • Nowak M., 2007, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa.
  • Piercy N., 1987, The marketing budgeting process: Marketing management implications, "Journal of Marketing" vol. 51, issue 4, October, s. 45-59.
  • Rutkowski I., 2005, Identyfikacja nakładów, [w:] W. Wrzosek (red.), Efektywność marketingu, PWE, Warszawa, s. 29-32.
  • Weber J., 2002, Managing the Marketing Budget in a Cost-Constrained Environment, "Industrial Marketing Management" vol. 31, issue 8, s. 705-717.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.