PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 37--51
Tytuł artykułu

Konsument jako uczestnik rynku usług

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Services As Market Participant
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie współczesnego człowieka i jego gospodarstwa domowego wymaga odpowiednio rozwiniętej sfery usług i wzrastającej ich konsumpcji. Usługi w znacznej mierze przyczyniają się do kreowania nowych potrzeb i ich zaspokajania, do podnoszenia poziomu życia. Tworząca się cywilizacja usługowa zwraca uwagę badaczy na konsumenta jako uczestnika rynku usług, jego zachowania. Coraz większego znaczenia nabiera zaspokajanie potrzeb i wyszukiwanie ofert przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Internet zrewolucjonizował rynek usług, zmienił także konsumenta.(abstrakt autora)
EN
The functioning of a modern man and his household requires a sufficiently developed service sector and increasing consumption of services. Services to a large extent contribute to the creation of new needs that have to be satisfied, and they also play their part in raising the standard of living. A service civilization, which is being formed at present, draws the attention of researchers to the consumer, his role as a participant of the service market and his behavior. Satisfying needs and looking for the best offers with the use of modern technology becomes increasingly important. The internet has revolutionized the services market and also changed the consumer.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • IBRKK Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • Serwicyzacja polskiej gospodarki, red. I. Lichniak, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010, s. 7.
  • Cz. Bywalec, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 12.
  • A. Dąbrowska, Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 133.
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Usługi jako współczesny kreator konsumpcjonizmu, w: Oblicza konsumpcjonizmu, red. B. Mróz, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009, s. 50.
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Difin, Warszawa 2010.
  • Reakcje polskiego konsumenta na kryzys gospodarczy, red. T. Słaby, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • A. Andrzejewski, Mieszkanie jako element środowiska materialnego i społecznego - funkcje i forma mieszkania, [w:] Przeszłość i przyszłość polskiej polityki mieszkaniowej, IPiSS, Warszawa 2005.
  • 0 Ł. Stępień, Wpływ nowej ustawy o kredycie konsumpcyjnym na politykę kredytową banków. Raport, Lewiatan, czerwiec 2010, s. 23.
  • A. Dąbrowska, A. Olejniczuk-Merta, Współczesne przeobrażenia w konsumpcji a rozwój konsumpcji zrównoważonej, [w:] Konsumpcja w Polsce. Raport Roczny, IBRKK, Warszawa 2009, s. 100 -120.
  • M. Dąbrowska, T. Rey, Kosztowne ignorowanie segmentu 55+, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 5, s. 20-23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.