Czasopismo
2011
|
nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu
|
183--196
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Consumers' Behavioral Strategies in Crisis on the Example of Some Selected Markets
Języki publikacji
Abstrakty
Kryzys gospodarczy wymusił na polskich konsumentach wprowadzenie zmian w sposobach dokonywania zakupów. Przeprowadzone badania bezpośrednie dowodzą, że dążenie do zmniejszenie wydatków w niewielkim stopniu wynika z rezygnacji z korzystania z dóbr i usług, a raczej jest rezultatem ograniczenia zakresu ich konsumpcji. O rozmiarach i kierunkach zmian decyduje sytuacja dochodowa konsumentów oraz subiektywna ocena własnej sytuacji ekonomicznej.(abstrakt autora)
Economic crisis forced the Polish consumers to introduce certain changes in their ways of shopping. The primary research results prove that the tendency to reduce expenditures only to small extent results from the resignation of using goods and services, being rather the effect of limited scope of their consumption. The direction and the extent of changes are mostly determined by the consumers' income and their subjective perception of own economic position.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
183--196
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- U. Grzega, Oznaki kryzysu gospodarczego w świetle wskaźników ekonomicznych, [w:] Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego, red. E. Kieżel, S. Smyczek, Placet, Warszawa 2011, s. 31.
- Cz. Bywalec, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s 193.
- Cz. Bywalec, Wzrost konsumpcji usług, czyli proces serwicyzacji konsumpcji w Polsce, "Wiadomości Statystyczne" 2003, nr 2.
- Z. Skrzypczak, Serwicyzacja konsumpcji a zmiany wydatków na usługi medyczne w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2009, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334743