PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 263--276
Tytuł artykułu

Wybrane czynniki sukcesu strategii marketingowych francuskich producentów wina

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Success Factors of the Marketing Strategies of French Wine Producers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sukcesy rynkowe francuskich producentów wina determinowane są przez umiejętne stosowanie zaawansowanych narzędzi i strategii marketingowych. Kluczową rolę wydają się odgrywać m.in. takie czynniki, jak integracja pionowa i pozioma w kanałach rynku; prawidłowa segmentacja rynku, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie oferty; innowacyjna koncepcja produktu; umiejętności w zakresie zarządzania markami kolektywnymi oraz dyferencjacja oferty na bazie obszaru pochodzenia.(abstrakt autora)
EN
Market successes of French wine producers are determined by skilful application of advanced marketing tools and strategies. Crucial role is played by the following factors: vertical and horizontal market channel integration; correct market segmentation, choice of the target market and positioning one's offer; innovative product concept; competencies in the field of collective brand management and offer differentiation on the basis of the area of origin.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • E. Rouzet, G. Seguin, Le marketing du vin. Savoir vendre le vin, Dunod, Paris 2006, s. 17.
  • A. Tregear, M. Gorton, The challenges of sharing: brands as club goods, "European Journal of Marketing" 2009, Vol. 43, No. 5/6, s. 826-842.
  • S. Kuznesof, A. Tregear, A. Moxey, Regional foods: a consumer perspective, "British Food Journal" 1997, Vol. 99, No. 6, s. 199-206.
  • C. Fotopoulos, A. Krystallis, Quality labels as a marketing advantage. The case of the "PDO Zagora" apples in the Greek market, "European Journal of Marketing" 2003, Vol. 37, No. 10, s. 1350- 1374.
  • P. Aurier, F. Fort, Effets de la région d'origine, du produit, de la marque et de leurs congruences, sur l'evaluation des consommateurs: application aux produits agroalimentaires, "Recherche et Applications en Marketing" 2005, Vol. 20, No. 4, s. 29-30.
  • A. Wirthgen, Consumer, retailer, and producer assessments of product differentiation according to regional origin and process quality, "Agribusiness" 2005, Vol. 21, No. 2, s. 191-193.
  • P. Aurier, L. Sirieix, Le marketing des produits agroalimentaires, Dunod, Paryż 2004, s. 36.
  • P. Mora, Y. Castaing, Bonnes pratiques en marketing du vin. 20 études de cas de vins du monde, Dunod, Paris 2005, s. 73-78.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.