Czasopismo
2011
|
nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu
|
289--299
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Conditions for Activity of Food Retailers in Podkarpacie Region - A Dynamic Approach
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań strategicznych uwarunkowań działalności przedsiębiorstw handlowych funkcjonujących w województwie podkarpackim. Uwzględniono czynniki determinujące przewagę konkurencyjną firm o charakterze wewnętrznym i zewnętrznym. Wyniki analiz pozwoliły wskazać na lokalizację i jakość towarów jako najważniejsze, silne strony analizowanych przedsiębiorstw. W grupie czynników zewnętrznych istotne znaczenie mają natomiast dostępność towarów i finansowania zewnętrznego postrzegane jako szanse oraz bezrobocie i konkurencja ujmowane w postaci zagrożeń. Przeprowadzone porównania w układzie dynamicznym pozwoliły wnioskować o mniejszym zróżnicowaniu rangi poszczególnych uwarunkowań w czasie niż w odniesieniu do grup przedsiębiorstw wyróżnianych ze względu na lokalizację, wielkość czy efektywność działań.(abstrakt autora)
The results of research on evaluation of strategic conditions for activity of retailing enterprises from Podkarpackie voivodeship are presented in the paper. Internal and external factors that determine competitive advantage of the companies are taken into consideration. The results of analysis are the base to indicate "location" and "quality of commodities" as the main strengths of the enterprises. Within the external factors "access to commodities" and "access to financial sources" are the most important opportunities, while "unemployment" and "competition" are the main threats. The dynamic comparisons allowed concluding that the difference between importance of the specified factors in time is smaller than the difference between specified groups of the enterprises concerning their location, size and efficiency.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
289--299
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
- I. Kienzler, Leksykon marketingu, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2008, s. 210.
- R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1997, s. 64.
- G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2000, s. 12-14.
- H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2007, s. 31-32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334927