PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 337--348
Tytuł artykułu

Wykorzystywanie działań promocyjnych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Usage of Promotional Activities in Creating Competitive Advantage of the Sme Retail Trade Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione zostały rozważania na temat działań aktywizujących sprzedaż w przedsiębiorstwach handlu detalicznego, z perspektywy ich znaczenia dla kreowania przewagi konkurencyjnej. Działania promocyjne nie stanowią nowego obszaru, który dotąd pozostawałby niewykorzystywany, jednak ich znaczenia nie można deprecjonować. Warto natomiast rozważyć znaczenie działań promocyjnych dla wyróżnienia obiektu handlowego na rynku. W części empirycznej opracowania wykorzystano dane zgromadzone w toku badań ankietowych prowadzonych na obszarze województwa podkarpackiego w drugiej połowie 2010 r., w grupie przedsiębiorstw handlu detalicznego (wielkość próby: 132 przedsiębiorstwa). Na ich podstawie przedstawiono wybrane zagadnienia związane z kreowaniem przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the reflections about the activation of sales in retail from the prospect of their importance in the competitive advantages. Promotional activities are not a new area that would not be used till now, but they should not be depreciated. It is essential to understand the importance of promotion in the market competitiveness process. The empirical studies are based on market research conducted in the Podkarpackie voivodeship in the second half of 2010 in the retail enterprises (132 enterprises). Based on this research there are presented selected issues involved with competitive advantage in the retail enterprises.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • M. Sławińska, Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005, s. 50.
  • T. Taranko, Procesy konkurencyjne a strategie produktowo-rynkowe przedsiębiorstw produkcyjnych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010, s. 32.
  • Kompendium wiedzy o konkurencyjności, red M. Gorynia, E. Łaźniewska, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010, s. 55.
  • Z. Knecht, K Michalski, Kierowanie handlem i firmą handlową - mierzenie i ocena efektów, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2008, s. 52.
  • M. Neale, Siła przyzwyczajenia. 95% zachowań konsumentów pomijanych przez specjalistów od marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010, s. 112-114.
  • G. Śmigielska, Kreowanie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym, Wyd, Akademii Ekonomicznej, Kraków 2007, s. 133.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334953

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.