PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 3(7) | 21--25
Tytuł artykułu

Implementation of Qualitative Rules in Company`s Information Management

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zastosowanie zasad jakościowych do zarządzania informacją w przedsiębiorstwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawione zostały wybrane zagadnienia zarządzania jakością. Podkreślono rolę informacji w przedsiębiorstwie i odbywających się tam procesach pracy. W oparciu o osiem zasad zarządzania jakością, kanony TQM i założenia pionierów dziedziny, m.in. Deminga, Jurana, Crosbiego i Shewarta, autor zinterpretował zastosowanie wskazanych zasad i założeń do przepływu informacji w przedsiębiorstwie. Sugerowana przez autora analogia nie tylko podkreśla wagę informacji jako zasobu przedsiębiorstwa, ale również wskazuje na możliwości doskonalenia zarządzania nią.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article there were presented chosen issues of quality management. Important role of information and work processes in companies were emphasized . Based on eight rules of quality management, TQM standards and ideas of discipline pioneers like Deming, Juran, Crosby and Shewart, author has constructed way of using chosen rules and assumptions to company`s information circulation. Analogy, suggested by author, has not only emphasized importance of information as a company`s resource, but also has pointed to possibility of improving ways of managing this information. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
21--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Maritime University in Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Bertalanffy L.: Ogólna teoria systemów, Podstawy, rozwój, zastosowania. PWN. Warszawa 1984.
  • Borys T., Rogala P.: Philip Barnard Crosby. Problemy jakości. Nr 9, 2002, s. 4-5.
  • Borys T., Rogala P.: William Edwards Deming. Problemy jakości. Nr 7, 2002, s. 8-9.
  • Christopcher M.: Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. PCDL, Warszawa 2000.
  • Fechner I.: Zarządzanie łańcuchem dostaw. Wyższa Szkoła Logistyki. Poznań 2007.
  • Fertsch M. (red.): Słownik terminologii logistycznej. ILiM. Poznań 2006.
  • Flood R. L.: Beyond TQM. J. Wiley, R. Sons, New York 1993.
  • Goban-Klas T.: Cywilizacja medialna. Narodziny nowego społeczeństwa, [w:] Haber L.H., Niezgoda M. (red.) Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2006.
  • Kisielnicki J., Sroka H.: Systemy informacyjne biznesu. Agencja Wydawnicza Placet. Warszawa 1999.
  • Kotarbiński T.: Traktat o dobrej robocie. Wydawnictwo Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich. Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1975 (wyd. 6).
  • Latzko W. J., Saunders D. M.: Cztery dni z dr. Demingiem. Nowoczesna teoria zarządzania. WNT. Warszawa 1998.
  • Levitan K.B., Information Resources as Goods in the Life Cycle of Information Production. Journal of the American Society for Information Science. Nr 33, 1982.
  • Lindsay W. M., Petrick J. A.: Total Quality and Organization Development. St. Lucie Press Boca Raton. Florida 2000.
  • Łobejko S.: Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie. Oficyna wydawnicza SGH. Warszawa 2005.
  • Narayanan V. G., Raman A.: Efektywność łańcucha dostaw: kluczem może być zgodność celów i bodźców jego uczestników [w:] Zarządzanie łańcuchem dostaw. HELION. Gliwice 2007.
  • Pike J, Barnes R.: TQM in Actio. London 1996.
  • Senn J.: Information Technilogy in Busines. Prentice Hall Englewood Cliffs NJ 1995.
  • Szczepańska K.: Kompleksowe zarządzanie jakością TQM. Wyd. Normalizacyjne ALFA-WERO. Warszawa 1998.
  • Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności, integracja i informatyzacja systemów. (red.) J. Kijowskiego i T. Sikory. Wydawnictw Naukowo-Techniczne. Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335255

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.