PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
18 (2014) | nr 3 (151) | 41--48
Tytuł artykułu

Analysis of Students' Motivation and Predisposition to Introduce CES EduPack Software for Teaching Materials Science

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analiza motywacji i predyspozycji studentów do wprowadzenia oprogramowania edukacyjnego CES EduPack przy nauczaniu nauki o materiałach
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem pracy było sprawdzenie motywacji i predyspozycji studentów Wydziału Inżynierii Produkcji Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie do uczestniczenia w zajęciach laboratoryjnych z przedmiotu Nauka o Materiałach wspomaganych programem komputerowym Cambridge Engineering Selector - CES EduPack w języku angielskim. Czynnikami warunkującymi celowość jego zastosowania dla studentów pierwszego roku studiów były: poziom umiejętności obsługi komputera, zainteresowanie studentów problematyką doboru materiałów oraz znajomość języka angielskiego, w którym obsługuje się program. Badanie ankietowe zawierało 17 pytań. Ankietę wypełniało 81 studentów. Wyniki badań potwierdziły pozytywną opinię respondentów o celowości wykorzystania programu komputerowego do zajęć dydaktycznych. Ponad połowa badanych uważa, że w trakcie ćwiczeń należy łączyć różne formy przekazu wiedzy. Studenci w dużej większości wykazują zainteresowanie doborem materiałów na wyroby codziennego użytku. Natomiast obawiają się lub nie mają wyrobionej opinii na temat wykorzystania programu w języku angielskim. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to examine the motivation and predispositions of students of the Faculty of Production Engineering at the University of Life Sciences in Lublin to attend laboratory classes in Materials Science supported with a computer program Cambridge Engineering Selector - CES EduPack in English. Determinants of the desirability of its use for first-year students were: the level of computer skills, interests of students in the issues of materials selection and knowledge of the English language, which supports the program. The survey consisted of 17 questions. The questionnaire was filled in by 81 students. The results confirmed the positive opinion of the respondents about the advisability of using a computer program for education purposes. Moreover,half of the respondents believe that during laboratory classes various forms of knowledge transfer should be combined. Students in a large majority show interest in the choice of materials for the products of everyday use. In contrast, they are afraid of or do not have an opinion on using software in English. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Life Sciences in Lublin, Poland
  • University of Life Sciences in Lublin, Poland
Bibliografia
  • Bzowska-Bakalarz, M.; Pieczykolan, E. (2005). Jakość kształcenia w ocenie absolwentów wydziału techniki rolniczej. Inżynieria Rolnicza, 6(66), 65-74.
  • Falińska, K.; Bieniek, J. (2010). Jakość kształcenia na kierunku Technika Rolnicza i Leśna Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu według jego absolwentów. Inżynieria Rolnicza, 5(123), 15-23.
  • Garcia, R.R.; Quiros, J.S.; Santos, R.Z.; Gonzalez, S.M.; Fernanz, S.M. (2007). Interactive multimedia animation with Macromedia Flash in Descriptive Geometry teaching. Computers & Education, 49(3), 615-639.
  • Granta Materials Intelligence, Granta Design Ltd., Cambridge, 2014. Pozyskano z: www.grantadesign.com.
  • Grudziński, J. (2006). System ekspertowy identyfikacji tworzyw sztucznych stosowanych w rolnictwie. Inżynieria Rolnicza, 5(80), 215-221.
  • Kozielska, M.; Kern, T. (2011). Application of Information Technology by Students of Technical Sciences in the Context of Their Studying Styles. The New Educational Review, 25(3), 151-159.
  • Kozielska, M. (2012). Rola technologii Informacyjnych w akademickim kształceniu technicznym. 22. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe: Człowiek - Media - Edukacja, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków. Pozyskano z: www.ktime.up.krakow.pl/symp2012/referaty_2012_10/kozielsk.pdf.
  • Lieu, D. (1999). Using interactive multimedia computer tutorials for engineering graphics education. Journal for Geometry and Graphics, 3(1), 85-91
  • Lorencowicz, E.; Kocira, S. (2009). Wykorzystanie komputerów i Internetu przez studentów studiów o profilu rolniczym. Inżynieria Rolnicza, 9(118), 121-129.
  • Lorencowicz, E.; Kocira, S. (2010). Ocena wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia studentów. Inżynieria Rolnicza, 7(125), 119-124.
  • Lorencowicz, E.; Kocira, S. (2012). Ocena wykorzystania Internetu przez studentów studiów inżynierskich. Postęp Nauki i Techniki, 15, 238-245.
  • Sołowiej, P.; Nalepa, K.; Neugebauer, M. (2007). Poziom umiejętności wykorzystania sprzętu komputerowego i znajomość oprogramowania użytkowego studentów kierunku technika rolnicza i leśna. Inżynieria Rolnicza, 2(90), 293-299.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.