PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | International Marketing and Business in the CEE Markets | 230--240
Tytuł artykułu

The Effects of Foreign Investment on Poland's Retail Trade

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The inflow of direct investments in retail trade implies that the technical and organisational structure of the Polish trade and its functioning are becoming increasingly similar to the solutions applied in other countries. The peculiar features of trade services - the common place and time of production and consumption, the nature of the service process and the lack of the cross-border material transfer - result in their internationalisation, mainly thanks to the inflow to Poland of the trade concerns which operate internationally. Their investment projects consist in the developing of their own commercial facilities, capital placements resulting from mergers, acquisitions or purchase of shares from their parent companies leading to the development of new commercial chains, or concluding of contracts and participation agreements (e.g. franchise or joint venture projects) with Polish companies. The main objective of this paper is to assess the impact of foreign investment on the changes in Poland's trade. The assessment concerns trade structure, retail trade concentration, changes to employment structure, the introduction of new technologies, management innovations as well as marketing activities. (fragment of text)
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Domański T. (2001): Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Karaszewski W. (2004): Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Polska na tle świata. Dom Organizatora, Toruń.
  • Kłosiewicz-Górecka U. (2007): Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. PWE, Warszawa.
  • Maleszczuk E. (2005): Zmiany strukturalno-jakościowe w procesach koncentracji handlu detalicznego. "Handlowiec", listopad (07).
  • Żorska A. (2006): Efekty zagranicznych inwestycji bezpośrednich w gospodarkach krajów goszczących. "Master of Business Administration" September-October, 5 (82).
  • Żorska A. (ed.). (2002): Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji. Difin, Warszawa.
  • Żorska A. (2007): Korporacje transnarodowe. Przemiany, oddziaływania, wyzwania. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335865

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.