PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 (4) | 333--343
Tytuł artykułu

Image Building Strategy on the Example of Selected Polish Regions

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategia kształtowania wizerunku regionu na przykładzie wybranych regionów Polski
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem opracowania było zidentyfikowanie i ocena strategii tożsamości realizowanych w wybranych regionach Polski. Ankietę pocztową przeprowadzono w 2013 roku w województwach: pomorskim, zachodniopomorskim, małopolskim, podkarpackim, warmińsko-mazurskim oraz podlaskim. Zauważono, że problem budowania pożądanego wizerunku regionu jest ważny w opinii przedstawicieli władz regionu, najczęściej jednak ma charakter krótko- lub średniookresowy. Strategia tożsamości często jest określana jako strategia pomocnicza w stosunku do innych strategicznych celów sformułowanych w strategii rozwoju. Zaobserwowano, że kształtowanie wizerunku regionu często sprowadza się do jego promocji. Problemem jest też to, że strategia kształtowania wizerunku koncentruje się na zbyt wielu wyróżnikach tożsamości regionu. Brak systematyczności w badaniu i ocenie rynku także nie sprzyja skuteczności strategii tożsamości realizowanych w regionach. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this study was to identify and evaluate image building strategies in selected Polish regions. A mail questionnaire survey was carried out in 2013 in the regions of Pomorze (Pomerania), Pomorze Zachodnie (West Pomerania), Małopolska (Lesser Poland), Podkarpacie (Subcarpathia), Warmia and Mazury (Warmia and Masuria), and Podlasie. The importance of image building strategies is widely recognized by the local authorities, but most strategies are implemented on a short-term or medium-term basis. Image building strategies are often regarded as auxiliary measures that contribute to the achievement of strategic development goals. In the analyzed regions, image building is often reduced to strictly promotional measures. The relevant strategies focus on too many landmarks of regional identity, which detracts from their effectiveness. An absence of regular market surveys and evaluations also contributes to the weakness of regional image building strategies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
333--343
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • Altkorn J. 2002. Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Banaszyk P., Fimińska-Banaszyk R., Stańda M. 1997. Zasady zarządzania w przedsiębiorstwie. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań.
  • Rozwój przedsiębiorstw. Modele, czynniki, strategie. 2002. Ed. M. Białasiewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Hadyński J. 2011. Strategie rozwoju lokalnego. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
  • Florek M. 2013. Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo UE w Poznaniu.
  • Łuczak A. 2000. Istota tożsamości miasta. Samorząd Terytorialny, 10.
  • Obrębalski M. 1998. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Wydawnictwo AE we Wrocławiu.
  • Penc-Pietrzak I. 1998. Strategie biznesu i marketingu. Profesjonalna Szkoła biznesu, Kraków.
  • Pierścionek Z. 1998. Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa.
  • Steinmann H., Schreyogg G. 1995. Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady. Wyd. Politechniki Wrocławskiej
  • Rozwój miast i zarządzanie gospodarką miejską, 2004. Ed. J. Słodczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. PWN, Warszawa.
  • Szwajca D. 2009. Jak zmienić wizerunek miasta. Marketing i Rynek, 2.
  • Strategie marketingowe. 2004. Ed. W. Wrzosek. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.