PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 15 | z. 1 | 54--59
Tytuł artykułu

Turystyka alternatywna - charakterystyka na wybranych przykładach Ameryki Północnej

Autorzy
Warianty tytułu
Alternative Tourism - Characteristics on Selected Examples from North America
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było wskazanie specyfiki oferty turystyki alternatywnej na wybranych przykładach. Wykorzystane dane dotyczą roku 2009 i 2011. Turystykę alternatywną postrzega się jako szansę dla bardziej zrównoważonego rozwoju, a także jako szansę dla małego, rodzinnego biznesu, a więc może mieć ona znaczący wpływ na rozwój lokalnych społeczności. Zakłada ona aktywny udział turysty podczas wypoczynku, który związany jest z lokalną kulturą i zasobami. Stwierdzono, że zasadniczy cel turystyczny najczęściej jest związany z naturalnymi zasobami danego miejsca, ale warunkiem sukcesu jest obecność dodatkowych atrakcji, dopełniających główną ofertę. (abstrakt oryginalny)
EN
Alternative tourism is seen as an opportunity for a more sustainable development, as well as an opportunity for a small, family business, and therefore can have a significant impact on the local communities` development. It assumes the active participation of a tourist during a repose, that is associated with the local culture and resources. The aim of this study is to identify the specificity of an alternative tourism offer on selected examples. The study found that the main goal of a tourist visit is most often associated with the natural resources of the place, but the presence of additional attractions, complementing the main offer, is a condition of success. (original abstract)
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
54--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Altkorn J. 1994: Marketing w turystyce, PWN, Warszawa, s. 97-98.
  • Borodko K. 2011: Foresight w turystyce, Wyd. C.H. Beck, Warszawa, s. 31-32.
  • Boxill I. 2002: Towards an alternative tourism for Belize, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 15, Iss., 3, s. 147-150.
  • Kaczmarek J. 2005: Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, PWE, Warszawa, s. 16, 74.
  • Marciszewska B. 2010: Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, Wyd. C.H. Beck, Warszawa, s. 66.
  • Niemczyk A. 2010: Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 70-71.
  • Panasiuk A. 2006: Ekonomika turystyki, PWN, Warszawa, s. 107.
  • Szwichtenberg A. 1993: Turystyka alternatywna i ekoturystyka - nowe pojęcia w geografii turyzmu, Turyzm, nr 3, s. 51-59.
  • Top 100 Events North America, dostęp http://www.globalfest.ca/GlobalFest-2013-One-ABAs-Top-100-Events-North-America.
  • Tourism Highlights.2012: Dostęp http://mkt.unwto.org/en/publication/unwto-tourism-highlights-2012-edition.
  • Trunfio M., Petruzzellis L., Nigro C. 2006: Tour operators and alternative tourism in Italy: Exploiting niche markets to increase international competitiveness, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 18, Iss. 5, s. 426-438.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336159

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.