PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 15 | z. 1 | 60--66
Tytuł artykułu

Popyt na kwiaty cięte i doniczkowe oraz jego determinanty - przypadek Warszawy

Warianty tytułu
Cut Flower and Pot Plant Demand and its' Determinants - Case Study of Warsaw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było określenie wielkości popytu na kwiaty cięte i doniczkowe w Warszawie w 2011 r. oraz jego zależności od dochodów i wybranych czynników pozaekonomicznych. Wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w lutym 2012 r. i docelowo wybrano 308 osób, dobranych według struktury wiekowej i płci mieszkańców stolicy. Stwierdzono, że 1 mieszkaniec wydał przeciętnie na kwiaty 206,81 zł, czyli kupił 29-31 róż. Stwierdzono, że więcej wydawali mężczyźni i osoby w średnim wieku, a popyt wzrastał wraz ze wzrostem dochodów i wykształcenia, przy czym wystąpiła wyraźna różnica między osobami najbiedniejszymi i z wykształceniem zawodowym a resztą badanych. Zakupy dokonywane były głównie dla drugiej osoby, stąd najczęściej kupowano kwiaty cięte, następnie rośliny doniczkowe ozdobne z kwiatów, a najrzadziej ozdobne z liści. Im wyższy dochód i wykształcenie, tym częstsze zakupy dla siebie, głównie kwiatów ciętych i doniczkowych kwitnących. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to estimate the extent of the flower and pot plant demand in Warsaw in 2011, as well as its dependence on income and some non-economic factors. The analyses, based on the inquiry, showed that one inhabitant spent on ornamentals 206,81 PLN - 29-31 pieces in terms of cut roses in comparison with 24 roses in 2007. Men spend more than women, as well as demand increases with income and education level, however there is a clear difference between the poorest people and vocational education and the rest of population. Lower expenditures are among young and oldest people. Purchases are made mainly for the other person, so the cut flowers are mostly bought, then flowering pot plants and least frequently foliage pot plants. But the increase in purchases for themselves along with income and education increase is observed, mainly flowers and flowering plants. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
60--66
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • De Kleijn E.H.J.M., Heybroek A.M.A. 1992: A View of International Competitiveness in the Flower Bulb Industry, Rabobank, Nederland.
  • Jabłońska L. 1988: Changes in ornamental flower demand in Poland in the 8th decade of our century, Acta Horticulturae, nr 223, s. 295-302.
  • Jabłońska L. 1995: Some aspects of the changes in Polish floriculture in 1980-1992, Annals of Warsaw Agricultural University, Horticulture, nr 17, s. 33-44.
  • Jabłońska L., Zyntek A. 2005: Kształtowanie się popytu na kwiaty cięte i doniczkowe w Warszawie w 2003 roku, Zeszyty Naukowe ISiK, t. 13, s. 119-127.
  • Jabłońska L., Perzyńska K. 2009: Poziom popytu na rośliny ozdobne w Warszawie w 2007 roku i jego determinanty, Zeszyty Naukowe ISiK, t. 17, s. 119-132.
  • Jabłońska L., Olewnicki D. 2011: Zmiany w powierzchni upraw ogrodniczych pod osłonami w Polsce w pierwszej dekadzie XXI w., Zeszyty Naukowe SGGW - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 11(XXVI) z. 4, s. 89-97.
  • Jabłońska L., Olewnicki D., Kowalczyk A. 2012: Polski handel zagraniczny roślinami ozdobnymi w latach 1996-2009, Zeszyty Naukowe SGGW - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 12(XXVII) z. 2, s. 25-35.
  • Kotler P. 2005: Marketing, Rebis Dom Wydawniczy, Poznań.
  • Kramer J. 1997: Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa.
  • Nasiłkowski M. 2005: System rynkowy, Podstawy mikro- i makroekonomii, Wydawnictwo Key Text, Warszawa.
  • Nosecka B., Pawlak K., Poczta W. 2011: Wybrane aspekty konkurencyjności rolnictwa, IERiGŻ PIB, Warszawa.
  • Produkt krajowy brutto. Rachunki regionalne w 2009 r., 2009: GUS, Warszawa.
  • Ragan M. 2012: Popyt na kwiaty cięte i rośliny doniczkowe w Warszawie w 2011 roku z uwzględnieniem preferencji konsumentów, Praca magisterska, SGGW.
  • Rocznik statystyczny województw, 2011, www.stat.gov.pl, dostęp: listopad 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336165

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.