PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1(39) | 93--106
Tytuł artykułu

Strategia marketingowa - idea, algorytm i znaczenie w procesie decyzyjnym zakładu ubezpieczeń

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Strategy - an Idea, Algorithm and Importance in the Insurance Company's Decision- Making Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia marketingowa przesądza o powodzeniu lub jego braku w firmie ubezpieczeniowej. Celem rozważań jest próba określenia, jak ważną rolę w działalności ubezpieczeniowej odgrywa strategia marketingowa. Artykuł poświęcony są zagadnieniom teoretycznym, metodologicznym oraz analizie uwarunkowań prowadzenia działalności ubezpieczeniowej. Omówione zostały podstawowe zagadnienia strategii marketingowej, a więc idea, algorytm i znaczenie w procesie decyzyjnym firm ubezpieczeniowych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia pojęciowe i definicje marketingu i marketingu usług. Przyjęto algorytm oparty na czterech polach konstrukcji strategii marketingowej, do których zaliczono:

- określenie, gdzie jesteśmy jako firma ubezpieczeniowa,

- określenie, dokąd zmierzamy,

- zdefiniowanie posiadanych zasobów,

- dokonanie wyboru i podjęcie decyzji.
Opracowanie oparte jest na studium literatury z zakresu marketingu i zarządzania, jak również na własnych doświadczeniach zawodowych zarządczych autora w firmach ubezpieczeniowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The marketing strategy decides a success or a failure in the insurance company. An aim of considerations is an attempt to determine how important role in insurance activities is played by the marketing strategy. The article is devoted to theoretical, methodological issues and to an analysis of determinants of carrying out insurance activities. There were discussed the basic issues of the marketing strategy, i.e. the idea, algorithm and importance in the insurance companies' decision-making process. The author presented the basic notions and definitions of marketing and service marketing. He adopted the algorithm based on the four fields of marketing strategy construction, which include:

- determining where we are as an insurance company,

- determining where we go,

- defining the assets held,

- making a choice and decision.
The elaboration is based on the study of literature in the field of marketing and management, as well as on the author's own professional managerial experience in insurance companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Cohen W. (2013), Wykłady Druckera, M.T. Biznes, Warszawa.
  • McDonald M. (1995), Marketing Plans - How to Prepare Them. How to Use Them, Butterworth-Heineman.
  • Drucker P.F. (1993), Klient, a biznes, Jak skutecznie zarządzać firmą, Międzynarodowa Fundacja rynku Międzynarodowego i Przekształceń Własnościowych w Rzeczypospolitej Polskiej - Centrum Prywatyzacji, Warszawa.
  • Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, Czytenik, Kraków.
  • Drucker P.F. (2004a), The Daily Drucker, HarperCollins, New York.
  • Drucker P.F. (2004b), Natchnienie i Fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.
  • Fulneczek R. (1994), O potrzebie wypracowania nowego podejścia do instytucji ubezpieczenia w Polsce, "Prawo Asekuracyjne", nr 1.
  • Fulneczek R. (1995), Prognoza rozwoju ubezpieczeń majątkowych i osobowych w Polsce w perspektywie pięciu najbliższych lat, Pierwsza Konferencja PTU, Warszawa.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.
  • Kotler Ph. (2005), Marketing. Koncepcja marketingu w XXI wieku, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Kotler Ph., Keller K.L. (2008), Marketing Management, wyd. XIII, Pearson/Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Niestrój R. (1999), Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Pluta-Olearnik M. (1994), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Pearce C.L., Maciariello J.A., Yamawaki H. (2013), Dziedzictwo Druckera, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Shostak G.L. (1997), Breaking Free from Product of Marketing, "Journal of Marketing".
  • Styś A. (1996), Marketing usług, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336285

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.