PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 29--35
Tytuł artykułu

Nauczyciel

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do złożonych zmian w systemie edukacyjnym, wynikających z przekształceń warunków jego funkcjonowania, dołączają się w ostatnich latach zjawiska świadczące o deprecjacji roli nauczyciela. Normy zachowania się i zasady współdziałania w klasie dla wielu uczniów nabierają abstrakcyjnego i "historycznego" znaczenia. Refleksje studentów z zajęć praktycznych w szkołach średnich akcentują niepokojąco niezorganizowane zachowania wielu uczniów: ich nonszalancję i "zewnętrzną", bardzo słabą motywację do nauki z jednej strony - zaś z drugiej - objawy przyzwyczajenia i bezradności nauczycieli wobec "ciężaru pracy z współczesną młodzieżą". Dobrzy, starannie wychowani uczniowie rozwijają się więc w wyjątkowo trudnych codziennych sytuacjach, bogatych w bynajmniej niewzorowe interakcje społeczne. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
29--35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Adamska-Chudzińska M., Społeczny aspekt kompetencji zawodowych ekonomistów, Wyd. AE Kraków 2004.
  • Aronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 2002.
  • Bohner G., Wanke M., Postawy i zmiana postaw, Gdańsk 2004.
  • Jarymowicz M., Modyfikowanie wyobrażeń dotyczących "Ja" dla zwiększania gotowości do zachowań prospołecznych, Ossolineum, 1979.
  • Kozielecki J., Społeczeństwo transgresyjne. Szanse i ryzyko, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2004.
  • Węgrzecki A., O poznawaniu drugiego człowieka, Wyd. PAT, Kraków 1992.
  • Edukacja aksjologiczna, Tom 1-4, red. K. Olbrycht, Katowice 1994-1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336357

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.