PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 37--43
Tytuł artykułu

Wzajemne zaufanie studentów i nauczycieli akademickich - utopia czy szansa nowego kontaktu?

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematem niniejszych rozważań jest ZAUFANIE - jako specyficzna kategoria moralna, czy też - jak proponuje Jerzy Bukowski - jedna z postaw warunkujących prawdziwe SPOTKANIE Z DRUGIM CZŁOWIEKIEM , w interesującym aspekcie spotkania nauczyciela akademickiego i studenta. "Spotkanie z drugim człowiekiem jest w najgłębszym znaczeniu tego słowa - wydarzeniem" - pisał J. Tischner - i dalej : "Spotkać, znaczy coś więcej i coś innego, niż zobaczyć, usłyszeć, podać rękę. (...) Tylko ten, kto spotkał, może szczerze poświęcić siebie" . A przecież poświęcenie siebie studentowi - ofiarowanie mu swojej wiedzy, kompetencji, czasu - jest jednym z podstawowych kanonów etycznych zawodu pracownika dydaktycznego uczelni wyższej. Przyjmując a pńoń założenie o nieodzowności spotkania w toku procesu dydaktyczno - wychowawczego w szkole wyższej i traktując zaufanie jako warunek owego spotkania, warto wzbudzić w sobie refleksję nad istotą i sensem zaufania. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
37--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Bukowski J., Zarys filozofii spotkania, Znak, Kraków 1987.
  • Danilewska J., Zaufanie w relacjach nauczyciel akademicki - student, w: W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
  • Tischner J., Myślenie według wartości, Znak, Kraków 1982.
  • Tischner J., Fenomenologia spotkania, "Analecta Cracowiensia" 1978 (X).
  • C. Rogers, O stawaniu się osobą, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.