PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 45--51
Tytuł artykułu

Doskonalenie umiejętności interpersonalnych przyszłych nauczycieli zawodu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Umiejętność nawiązania dobrego kontaktu zarówno z grupą uczniów, jak i z każdym z nich, stanowi podstawę prawidłowej realizacji dydaktycznych i wychowawczych stojących przed nauczycielem. liczne problemy wychowawcze pojawiające w relacji nauczyciel - uczeń, zmuszają do szczególnego akcentowania właśnie tej grupy umiejętności, wśród obszernego repertuaru umiejętności zawodowych potrzebnych nauczycielowi. Zachęcają tym samym do poszukiwania lepszych sposobów ich kształtowania w toku studiów nauczycielskich. Zgodnie z współczesną wiedzą psychologiczną do podstawowych kompetencji interpersonalnych warunkujących jakość i charakter międzyludzkich kontaktów należy empatia i asertywność . Zatem ważnym zadaniem ośrodków edukacyjnych przygotowujących studentów uczelni ekonomicznych do podjęcia w przyszłości funkcji nauczyciela jest między innymi doskonalenie metod pozwalających rozwijać u studentów z jednej strony empatię, a z drugiej asertywność. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
45--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Dziewięcki M., Psychologia porozumiewania się, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2000.
  • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole, Media Rodzina, Poznań 1996.
  • Gordon T., Wychowanie bez porażek, PAX, Warszawa 1993.
  • Król-Fijewska M., Trening asertywności, IPZiT, Warszawa 1993.
  • Lindenfield G., Asertywność, Ravi, Łódź 1995.
  • Mudyń K., Komunikacja bez przemocy jako metoda przezwyciężania i zapobiegania konfliktom, w: Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna, red. D. Jasiecka-Kubacka, K. Budyń, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2003.
  • Rosenberg M.B., Porozumienie bez przemocy. O języku serca, J. Santorski & CO, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.