PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. 51 | 135--146
Tytuł artykułu

Efektywność kampanii reklamowych w Polsce XXI wieku

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie poszukiwań efektywności kampanii reklamowych ważne są dwa procesy. Pierwszym jest proces konsolidacji mediów. Wymusza on uproszczenie procedur i zmniejszenie kosztów ekonomicznych realizacji kampanii reklamowej. Drugim procesem jest stopniowy rozwój interaktywności mediów. W przypadku niektórych produktów, już teraz transakcji zakupowych można dokonywać w sieci internetowej. Dzięki temu, reklamowany produkt bezpośrednio od producenta trafi do konsumenta. Zysk producenta będzie wyższy, a cena płacona przez konsumenta będzie niższa. Efektem działania obu procesów będzie niższy koszt dotarcia do odbiorców, poprawa efektywności ekonomicznej działań marketingowych, a także - w skutek uproszczenia procedur związanych z prowadzeniem kampanii reklamowej - zwiększona konkurencja między producentami, która będzie korzystna dla konsumentów. Z pewnością można stwierdzić, że rozwój nowych technologii przekazu będzie wpływał na coraz większą dynamikę zmian na rynku mediów, a tym samym implikował powstanie nowych, coraz bardziej skutecznych form komunikacji reklamowej. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
135--146
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Albin K., Reklama. Przekaz. Odbiór. Interpretacja, PWN, Warszawa 2000.
  • Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.
  • Dennison D., Tobey L., Podręcznik reklamy, Biznes, Lublin 1997.
  • Doliński D., Psychologia reklamy, AIDA, Wrocław 1998.
  • Foxall G., Consumer Psychology in Behavioral Perspective, Routledge, New York 1990.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1995.
  • Goban-Klas T., Reklama, PWE, Warszawa 1999.
  • Howard J., Consumer Behavior in Marketing Strategy, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1989.
  • Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2000.
  • Kurtz D., Boone L., Marketing, The Dryden Press, Chicago 1987.
  • Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, PSB, Kraków 1999.
  • Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, WPSB, Kraków 1998.
  • Lilien G., Kotier P, Moorthy K., Marketing models, Englewood Cliffs, Prentice- -Hall 1992.
  • Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  • Nowak W., Media planning, Proteus, Kraków 2001.
  • Russel J., Lane W., Reklama, Felberg, Warszawa 2000.
  • White R., Reklama, Businessman Book, 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.