PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 7 | 187--197
Tytuł artykułu

Segmentation on the Service Market as an Expression of Differentiation of Polish Households

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Segmentacja na rynku usług jako jako wyraz zróżnicowania polskich gospodarstw domowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Proces serwicyzacji polskiej gospodarki został nieznacznie zahamowany przez kryzys gospodarczy, jaki miał miejsce w Polsce po 2008 roku. Sytuacja ta zmusiła gospodarstwa domowe do modyfikacji zachowań konsumpcyjnych między innymi na rynku usług. Przyjmowane strategie postępowania na tym rynku pozwalają wyodrębnić sześć segmentów konsumentów (korzystających z życia, skromnych, oszczędnych, zaradnych, samodzielnych i zadbanych). Dane zgromadzone w badaniach bezpośrednich wskazują, że reakcje na kryzys dotyczą nie pojedynczych konsumentów, ale całych gospodarstw domowych i są uzależnione od wysokości i stabilności dochodów. W sferze kognitywnej polscy konsumenci na kryzys reagują niemal wszyscy, dostrzegając jego ewentualne skutki w skali makro i mikro, jednak reakcje w sferze behawioralnej są charakterystyczne zasadniczo dla tych, których życie i warunki materialne uległy konkretnym zmianom w wyniku recesji.(abstrakt oryginalny)
EN
Decisions regarding consumption of services are a bit more complex than those regarding material goods. This complexity comes from the fact that services are not of material nature, therefore, given services cannot be compared with each other. Such a situation increases a purchase risk, especially the functional one. Apart from that many services are of higher-order products in character than their substitute goods, which increases social and psychological risk. In turn, lack of possibilities to compare different options, uniqueness of services allow for drawing into own experience as well as non-formal information, and these require deeper involvement of consumers in the preparation phase of a purchase. These facts cause that service purchasers attach greater importance to search for information and its verification, and therefore service purchases are more rational than purchases of material goods.(fragment of text)
Twórcy
autor
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • C. Bywalec, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
  • Z. Skrzypczak, Serwicyzacja konsumpcji a zmiany wydatków na usługi medyczne w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2009, no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337079

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.