PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 145--154
Tytuł artykułu

Produkcja i dystrybucja żywności ekologicznej w alternatywnych kanałach podaży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Production and Distribution of Organic Food in Aletrnative Supply Channels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie dotyczy problematyki związanej z produkcją i dystrybucją żywności. W artykule określono konwencjonalne i alternatywne kanały dystrybucji Ŝywności oraz dokonano ich porównania. Ponadto przeanalizowano działania produkcyjno-dystrybucyjne przedsiębiorstwa działającego w branży agrobiznesu. Obiektem analizy została Biofarma Sasov Josef Sklenař funkcjonująca na terenie Republiki Czeskiej, która zajmuje się produkcją i sprzedażą samodzielnie wytwarzanej Ŝywności ekologicznej. Wyniki badań pozwoliły określić, że analizowane przedsiębiorstwo oferuje swoje towary w alternatywnych kanałach podaży żywności, które są relatywnie krótkie oraz omijają konwencjonalne sposoby sprzedaży, a przede wszystkim sieci superi hipermarketów. Działania marketingowe podejmowane przez Biofarmę Sasov mogą służyć jako dobry wzorzec dla innych podmiotów, które chcą dystrybuować swoje produkty w alternatywnych kanałach podazy.(abstrakt autora)
EN
The paper deals with the issues related to the production and distribution of food. The work set out the conventional and alternative distribution channels of food. These channels have been compared and evaluated in terms of benefits for farms and consumers. Additionally, in the work have been analyzed production and distribution activities on the example of agribusiness company. The object chosen as a case study was Biofarma Sasov Josef Sklenař, which operated in the Czech Republic and offered organic food. The products of this company were offered in short distribution channels, and primarily through direct sales. Marketing activities undertaken by the Biofarma Sasov may serve as a good example for others who want to distribute their products in alternative channels of food supply.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • W.H. Cunningham, I.C.M. Cunningham, C.M. Swift, Marketing a Managerial Approach, South Western Publishing Co., Cincinnati 1987,
  • Rolnictwo ekologiczne w Polsce. Polski FADN - dane IERiGś-PIB: www.fadn.pl/index.php ?id=1535.
  • S. Stachak, Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Wyd. KsiąŜka i Wiedza, Warszawa 1997,
  • L. Jarosz, Understanding agri-food networks as social relations, "Agriculture and Human Values" 2000, No. 17, Kluwer Academic Publisher, Netherlands, s. 279;
  • L. Holloway, R. Cox, L. Venn, Managing sustainable farmed landscape throught 'alternative' food networks: a case study from Italy, "The Geographical Journal" 2006, No. 172 (3), s. 219-229;
  • C. Sage, Social embeddedness and relations of regard: alternative 'good food' networks in south-west Ireland, "Journal of Rural Studies" 2003, No. 19 (1), s. 47-60;
  • T. Selfa, J. Qazi, Place, Taste, or Face-to- Face? Understanding ProducerConsumer Networks in Local Food Systems in Washington State, "Agriculture and Human Values" 2005, No. 22 (4), s. 451-464.
  • R. Alvensleben, S.K. Schrader, Consumer attitudes towards regional food products - A case study for northern Germany, Materials from AIR-CAT workshop "Consumer Attitudes towards Typical Foods", 22 October 1998 in Dijon, France.
  • L. Venn, M. Kneafsey, L. Holloway, R. Cox, E. Dowler, H. Tuomainen, Researching European 'alternative' food networks: some methodological considerations, "Area" 2006, No. 38 (3), Royal Geographical Society (with The Institute of British Geographers),
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 6 czerwca 2007 r. w sprawie dostaw bezpośrednich środków spożywczych, DzU 2007, nr 5, poz. 38.
  • http://biofarma.cz/cz/o-biofarme.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.