PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 | 121--129
Tytuł artykułu

Metody zbierania danych w badaniach wewnętrznych uwarunkowań zachowania konsumentów w okresie przed dokonaniem zakupu

Warianty tytułu
Methods of Data Collection in Surveys on Internal Determinants of Consumers' Behaviours in the Period prior to Shopping
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W okresie przed dokonaniem zakupu badane są zależne od konsumenta czynniki kształtujące jego zachowanie. Należą do nich czynniki ekonomiczne, psychiczne, fizyczno-demograficzne oraz społeczno-kulturowe. W ramach procesu badań marketingowych zachowań konsumentów należy dobrze zaplanować i zastosować metody zbierania danych, zarówno te tradycyjne, jak i nowe. Poprawna i wyczerpująca klasyfikacja tych metod pomaga w zaplanowaniu i przeprowadzeniu badań konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
In the period before shopping, there are surveyed the consumer-dependent factors shaping their behaviour. They comprise economic, psychical, physical, demographic and socio-cultural factors. Within the framework of the process of marketing research of consumers' behaviours, one must well plan and apply methods of data collection, both those traditional and new ones. The correct and comprehensive classification of those methods helps in planning and carrying out consumer surveys. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
121--129
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Burgiel A. (2010), Czynniki psychologiczne determinujące zachowania konsumentów, (w:) Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa.
  • Bywalec C., Rudnicki L. (2002), Konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • Catching-Castello G. (2000), The ZMET alternative, "Marketing Research", Summer.
  • Falkowski A., Rożnowski B., Witkowski T.H. (1996), Etnocentryzm konsumencki - nowe wyzwania dla marketingu (2), "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Gregor B., Kalińska-Kula M. (2012), Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik.
  • Grzega U. (2010), Czynniki ekonomiczne determinujące zachowania konsmentów, (w:) Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa.
  • Kaczmarczyk S. (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa.
  • Kaczmarczyk S. (2007), Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Obuchowski K. (1995), Przez galaktykę potrzeb, Zysk i S-ka, Poznań.
  • Pawlak-Kołodziejska K., Schulz M. (2011), Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski, "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik.
  • Shimp T.A., Sharma S. (1987), Consumer ethnocentrism: construction and validation of the CETSCALE, "Journal of Marketing Research", August.
  • Sowa I. (2010), Czynniki demograficzne determinujące zachowania konsumentów, (w:) Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337399

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.