PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | z. CCCLXXXV (6) | 85--95
Tytuł artykułu

Educational Barriers and Opportunities for Youth from Areas of Former State-Owned Farms Based on the Example of Grodziczno Municipality

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Bariery i szanse edukacyjne młodzieży z terenów popegeerowskich na przykładzie gminy Grodziczno
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł ma na celu przedstawienie wyników badań przeprowadzonych na terenie gminy Grodziczno w woj. warmińsko-mazurskim, dotyczących barier i szans edukacyjnych młodzieży gimnazjalnej z terenów popegeerowskich. Konieczne jest określenie systemowych rozwiązań problemów środowisk popegeerowskich, bowiem ludzie zamieszkujący tereny po byłych PGR nie są w stanie samodzielnie zaradzić sytuacji, w której się znaleźli. Problemem pozostającym do tej pory bez rozwiązania jest wyrównywanie szans kształcenia dzieci i młodzieży, pochodzących ze środowisk popegeerowskich. Umożliwienie podwyższenia poziomu wykształcenia młodzieży pochodzącej ze wsi, a szczególnie z obszarów po byłych PGR, jest warunkiem koniecznym, aby ta grupa mogła w przyszłości skorzystać, w większym stopniu niż obecnie, z pozytywnych skutków transformacji gospodarczo-ustrojowej i integracji z Unią Europejską. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper aims at presenting the results of studies conducted in Grodziczno municipality in the province of Warmia and Mazury concerning educational barriers and opportunities for lower secondary school youth from areas of former State-owned farms. (original abstract)
Rocznik
Strony
85--95
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
autor
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • Kapitał społeczny i ludzki. (2004). In: Polska wieś po wejściu do Unii Europejskiej. FDPA, Fundacja na Rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa: 79-104.
  • Kisiel R., Marks-Bielska R. (2002): Edukacja szansą awansu społecznego młodzieży ze środowisk popegeerowskich. Polit. Społ. 10: 17-20.
  • Marginalność i procesy marginalizacji. (1999). Ed. K. Frieske. IPiSS, Warszawa.
  • Marks-Bielska R., Białobrzeska R. (2005): Konieczność inwestowania w kapitał ludzki w warunkach globalizacji. In: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii, Rzeszów: 147-156.
  • Na prostej? Polska w przededniu członkostwa w UE. EU - monitoring VII. (2003). Eds M. Morody, J. Wilkin. Małopolska Szkoła Administracji Publicznej AE, Fundacja im. Friedricha Eberta, Kraków.
  • Poławski P. (1999): Marginalność społeczna i wychowanie. Polit. Społ. 11-12: 21-25.
  • Rocznik statystyczny woj. warmińsko-mazurskiego. (2003). US, Olsztyn.
  • Sikora E. (2001): Młodzież o swej sytuacji, planach, dążeniach życiowych i zawodowych. In: Mieszkańcy osiedli byłych pegeerów o swojej sytuacji życiowej. Ed. Z. Kawczyńska-Butrym. Studio Poligrafii Komputerowej "SQL" s.c., Olsztyn: 51-63.
  • Tarkowska E. (2002): Miejsce i rola wykształcenia w biografiach młodych ludzi z byłych PGR-ów. In: Młodzież z byłych PGR-ów. Raport z badań. Inst. Spraw Publ., Warszawa: 18-70.
  • Tarkowska E., Korzeniewska E. (2002): Młodzież z byłych PGR-ów. Raport z badań. Inst. Spraw Publ., Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.