PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 (1) | 57--69
Tytuł artykułu

Factors Influencing the Improved Market Standing of Insurance Companies

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Czynniki wpływające na poprawę pozycji rynkowej firmy ubezpieczeniowej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja czynników wpływających na poprawę pozycji rynkowej firmy ubezpieczeniowej. W opracowaniu przyjęto następującą hipotezę: pozycja rynkowa firmy ubezpieczeniowej jest kształtowania nie tylko przez jakość i cenę produktów, lecz także przez jakość systemu obsługi klienta i renomę firmy. Czynniki zidentyfikowano na podstawie wyników badań własnych, w których wykorzystano metodę kwestionariusza, a narzędziem badawczym była ankieta pocztowa lub internetowa. Ankiety wysłano do wszystkich 63 zakładów ubezpieczeń mających siedzibę i działających w Polsce w latach 2008-2010. W pełni i prawidłowo wypełnionych zwrócono 57 ankiet. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to identify factors influencing the improvement of the market standing of insurance companies. The following hypothesis was taken into consideration in this elaboration - the market standing of an insurance company is shaped not only by the quality and price of products, but also by the quality of consumer service as well as the company's good name. The identification of the factors was done on the basis of a self-based study in which survey research was used and the data collection instrument was a self-completed questionnaire. The survey was sent by post or via the Internet to all 63 insurance companies located and run in Poland between 2008-2010. 57 questionnaires were correctly completed and sent back. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • Burnett K. 2002. Relacje z kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Christopher M., Payne A., Ballantyne D. 1994. Relationship marketing: Bringing quality, customer service and marketing together. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Day G.S. 1990. A two-dimensional koncept of brand loyalty. Journal of Advertising Research, 9(9).
  • Doherty R.W. 1997. The emotional contagion scale: a measure of individual differences. Journal of Nonverbal Behaviour, 21 (2).
  • Gerportt T.J. Paukert M. 2011. Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter - und Kundenzufriedenheit: Eine Metaanalise. Zeitschrift fur Personalforschung, 25(1).
  • Glanz B.A. 1994. Building customer loyality. Irwin, Burr Ridge.
  • Johnston T.C., Hewa M.A. 1997. Fixing service failures. Industrial Marketing Management, 26(5).
  • Kotler P. 1988. Marketing Management. Englewood Cliffs, New York.
  • Lovelock Ch.H. 2010. Services Marketing. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York.
  • Nowotarska-Romaniak B. 2005. Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce. Prace Naukowe AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Pierścionek Z. 1996. Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa.
  • Pocztowski A. 1998. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Antykwa, Kraków.
  • Porter M. 1980. Competetive strategy. The Free Press, Newy York.
  • Skłodowska-Michalska M. 1996. Kształtowanie lojalności konsumentów. Witajcie w klubie. Businessman Magazine, 3.
  • Szwed-Piestrzeniewicz P. 2013. Wizerunek ubezpieczony, www.proto.pl/PR (access: 26.09.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337593

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.