PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 195--207
Tytuł artykułu

Etykieta jako nośnik informacji nie zawsze prawdziwej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The label as an Information Carrier that is not Always True
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano cechy i funkcje etykiet z punktu widzenia ich funkcji informacyjnej i promocyjnej. Przedstawiono wymagania prawne co do zawartości treściowej etykiet, ukazując cechy informacji obligatoryjnych i fakultatywnych. Ponadto przedstawiono znaczenie i formy symbolicznego znakowania produktów odpowiadających wymogom ochrony środowiska oraz akcentujące udział producentów w akcjach na rzecz społeczeństwa. Ukazano takŜe przykłady nieetycznych działań firm (zwane greenwashingiem), które przez nierzetelną informację i wprowadzanie klienta w błąd dążą do zwiększenia wartości sprzedaży.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the characteristics and functions of the labels from the point of view of information and promotions function. The paper presents the legal requirements as to the semantic content of the labels showing the features of mandatory and optional information. The paper also contains the importance and forms of symbolic meaning and labeling of products that comply with environmental protection and in the participation in activities for the community. It shows also examples of unethical actions of companies (called greenwashing) that aim at sales increase by incorrect information and misleading the customer.(author's abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 10 lipca 2007 r. w sprawie znakowania środków spożywczych (DzU nr 137, poz. 966 z późn. zm.).
  • G. Armstrong, M. Harker, Ph. Kotler, R. Brennan,Marketing: An Introduction, Pearson Education Limited, Harlow, 2009,
  • Ph. Kotler, G.Armstrong, J Saunders, V.Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002,
  • N. Halberg, Global development of organic agriculture: challenges and prospects, Forskningscenter for Økologisk Jordbrug CABI Publishing, 2006
  • www.laur-konsumenta.pl/
  • www.terazpolska.pl/?menu=content&id=23.
  • J. Daw, Cause Marketing for Nonprofits,Willey & Sons Inc. New Jersey 2006
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 30 września 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie jakości handlowej soków i nektarów (DzU nr 177, poz. 1735, z późn. zm.
  • R. Horiuchi, R. Schuchard, L. Shea, S. Townsend, Understanding and Preventing Greenwash: A Business Guide, lipiec 2009, www.bsr.org/reports/Understanding_Preventing_Green wash.pdf.
  • A. Bołtromiuk, T. Burger, Polacy w zwierciadle ekologicznym. Raport z badań nad świadomością ekologiczną Polaków w 2008 r., Instytut na rzecz Ekorozwoju, www.ine-isd.org.pl/lang/ pl/page/raporty/id/40/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337763

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.