PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 537--548
Tytuł artykułu

Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu rynków wschodzących

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Strategies for Emerging Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wobec wzrostu znaczenia rynków wschodzących w gospodarce światowej istotna wydaje się identyfikacja strategii działania w otoczeniu, w którym zarówno kontekst instytucjonalny prowadzenia działalności, jak i oczekiwania nabywców są często krańcowo odmienne od warunków występujących na rynkach rozwiniętych. Przedsiębiorstwa międzynarodowe aspirujące do wyj- ścia poza segment globalny na rynkach wschodzących powinny zrewidować swój model działania i dostosować strategie do potrzeb tych grup nabywców, które zwracają szczególną uwagę na stosunek korzyści do ceny. Inspiracji w innowacyjnych rozwiązaniach kosztowych oraz obejściu bądź wypełnieniu istniejących luk instytucjonalnych można poszukiwać w strategiach lokalnych liderów, od początku funkcjonowania przyzwyczajonych do konieczności omijania przeszkód i poszukiwania kreatywnych rozwiązań.(abstrakt autora)
EN
In view of the increasing importance of emerging markets in the world economy it seems crucial to identify business strategies in the environment, in which both: the institutional context of conducting activity and customer expectations are extremely different from those found in the developed markets. Multinational corporations aspiring to go beyond the global segment in emerging markets should rethink their business models and adapt their strategies to the needs of the value conscious lower segments. They should also find inspiration regarding cost innovation as well as circumventing or filling institutional voids in the strategies of local leaders, which have been always used to the necessity to fight obstacles and find creative solutions.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • A.P. Raman, The new frontiers, "Harvard Business Review", July- August 2009, s. 131.
  • Z. Sevic, A puzzle of emerging markets: A systemic surprisingability, "Managerial Finance" 2005, Vol. 31, No 12, s. 1.
  • G. Kołodko, Globalization and catching up in emerging market economies, Discussion Paper No. 2002/51, UNU/WIDER, Helsinki 2002.
  • D.A. Arnold, J.Q. Quelch, New strategies in emerging markets, "Sloan Management Review" Fall 1998, s. 9.
  • A. Inkpen, K. Ramaswamy, End of the multinational: Emerging markets redraw the picture, "Journal of Business Strategy" 2007, Vol. 28, No 5, s. 10.
  • A.K. Bhattacharya, D.C. Michael, How local companies keep multinationals at bay, "Harvard Business Review", March 2008, s. 86.
  • M.W. Johnson, H. Nair, New business models in emerging markets, "Harvard Business Review", January-February 2011, s. 89.
  • C.K. Prahalad, The fortune at the bottom of the pyramid, Wharton School Publishing, New Jersey 2005, s. 1-10.
  • P.J. Williamson, M. Zeng, Value for money strategies for recessionary times, "Harvard Business Review", March 2009, s. 68-69.
  • T. Khanna, K.G. Palepu, Emerging giants. Building world-class companies in developing countries, "Harvard Business Review", October 2006, s. 62.
  • Ł. Wiewiórkowski, Polscy giganci, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2009, s. 77.
  • A. Agtmael, The emerging markets century: how a new breed of world- class companies is overtaking the world, Free Press, 2007, s. 46-47.
  • M.B. Teagarden, Emerging market competition in a globalizing world, "Thunderbird International Business Review" 2008, Vol. 50, No. 3, May-June, s. 144.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171337931

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.