PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 619--632
Tytuł artykułu

Zarządzanie reklamą w przedsiębiorstwie - kontekst skuteczności w dobie globalizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Advertising Management in the Enterprise - Context of Efficiency in the Globalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadzenie działalności reklamowej należy do najbardziej złożonych procesów zarządczych. Wynika to z wielości czynników, które wywierają wpływ na strategię reklamową i kształtują jej efekty. Jednym z nich są uwarunkowania związane z zachodzącymi we współczesnym świecie procesami globalizacji. Znajduje to odzwierciedlenie w ocenie skuteczności działań reklamowych podejmowanych przez podmioty pochodzące z różnych krajów. Celem opracowania jest przedstawienie różnic w efektach działań reklamowych prowadzonych przez przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne. Podstawą rozważań są wyniki badań dotyczących procesów zarządzania działalnością reklamową przeprowadzonych wśród działających na polskim rynku przedsiębiorstw.(abstrakt autora)
EN
Carrying out advertising activities belongs to the most complex managerial processes. It results from multiplicity of factors, which exert their influence on the advertising strategy and shape its effects. One of them is a set of determinants related to the process of globalisation taking place in the contemporary world. This is reflected in assessment of efficacy of advertising activities undertaken by entities coming from various countries. The objective of the elaboration is to present differences in effects of advertising actions carried out by Polish and foreign enterprises. The grounds for deliberations are the results of research concerning the advertising activity process management, carried out among enterprises operating in the Polish market.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • Reklama w procesach konkurencji, red. R. Nowacki, M. Strużycki, Difin, Warszawa 2011.
  • Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, red. R. Nowacki, Difin, Warszawa 2010.
  • Model funkcjonowania tego typu organizacji jest opisany dokładnie w wielu pozycjach literaturowych, m.in. G.S. Yip, Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
  • T. Levitt, The Globalizations of Market, "Harvard Business Review" 1983, May-Juni, s. 92-102, za: G. Stonehouse, J. Hamill, D. Campbell, T, Purdie, Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001, s. 5.
  • A. Kanso, R.A. Nelson, Advertising Localization Overshadows Standarization, "Journal of Advertising Research" 2002, January-February.
  • B. Toyne, P.G. Walters, Global Marketing Management, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1993, s. 542, [za:] E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004, s. 230.
  • R. Nowacki, Zarządzanie reklamą jako przejaw dostosowywania się polskich przedsiębiorstwo warunków globalizacji, [w:] Przedsiębiorstwo w otoczeniu globalnym. Rozwój w warunkach spowolnienia gospodarczego, red. O. Dębicka, A. Oniszczuk-Jarząbek, T. Gutowski, J. Winiarski, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009, s. 181.
  • R.M. Hodgetts, F. Luthans, International Management. Culture, Strategy and Behaviour, Irwin McGraw-Hill, Boston 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.