PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 5 | 31--48
Tytuł artykułu

Marketing w procesie zarządzania strategicznego (w odniesieniu do instytucji finansowych)

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in the Process of Strategic Management (of a Financial Institution)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie zarządzania strategicznego można wyróżnić kilka zasadniczych etapów. Pierwszym jest pozyskiwanie informacji o wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniu organizacji. Poznawszy zarówno własne możliwości, jak i swoje otoczenie, organizacja wytycza cele swojego działania na rynku, zaczynając od celu głównego, a kończąc na celach indywidualnych i cząstkowych. Tak określone cele osiągane są przy użyciu pewnej strategii, na której podstawie organizacja tworzy swój plan strategiczny. Strategia ta jest następnie realizowana w praktyce za pomocą instrumentów polityki handlowej. Autor dość szeroko omawia w swym referacie poszczególne etapy procesu zarządzania strategicznego na przykładzie instytucji finansowych, szczególny nacisk kładąc na marketingowe aspekty i elementy tego procesu. (abstrakt oryginalny)
EN
There are several fundamental steps, or elements, that can be distinguished within the process of strategic management of a financial institution. The first step is to obtain information about the organization's internal and external environment. Based on the findings, the institution defines the objectives of its business activity, starting from the main, primary strategic objective, down to individual marketing goals derived from it. The objectives are achieved by applying an appropriate strategy elaborated into a strategic plan. The strategy is then implemented using trade policy tools. The paper offers an extensive discussion of the subsequent stages within a strategic management process, with an emphasis on the marketing aspects and elements of the process. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bartes F., Competitive strategies of a company, Prague, Management Press, 1997.
  • Cooper J., Lane P., Practical Marketing Planning. Macmillan Press UK Ltd., 1997.
  • Csáková E., Use of marketing in banking practice. In Biatec 1997, vol. V. No. 1.
  • Hittmár S., Striss J., Management and marketing in railway transport, Zilina: EDI S ZU, 1997.
  • Kita J., et al. Case studies from marketing (solved). Bratislava: Economist. 1997.
  • KorauS A., Marketing in banking and insurance. Bratislava, Sprint vfra, 2000.
  • Lesáková D., Strategic marketing, Bratislava, Profis, 1994.
  • Medved J., Determinants of vectors and definition of commercial bank strategy. In Biatec 1997. vol. V. No. 8
  • Slávik S., Strategic management. Bratislava: Economist, 1997.
  • Strnad P., Dédková. J. Strategic marketing. Libelee, HF TU, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.