PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 73 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu | 633--644
Tytuł artykułu

Franchising jako opcja rozwoju firmy- strategia Chains Builder I Turnkey

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Franchising as a Business-Development Option - Chains Builder I Turnkey Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dzisiejsze wysoce konkurencyjne otoczenie gospodarcze motywuje do szukania kooperacji z innymi podmiotami. Główną siłą sprawczą, która zmusza przedsiębiorców do współpracy z innymi partnerami, jest fakt, że możliwości rozwoju nowych produktów oraz penetracja nowych rynków stały się zbyt kosztownym przedsięwzięciem do realizowania w pojedynkę. Dlatego popularność franchisingu wciąż rośnie. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego część światowych sieci franchisingowych obecnych również w naszym kraju decyduje się mieć zarówno placówki własne, jak i jednostki franchisingowe. Autorka naświetliła ten problem na podstawie teorii agencji oraz strategii zaproponowanych przez Gillisa i Combsa.(abstrakt autora)
EN
Today's highly competitive economic environment motivates to seek cooperation with other entities. The main reason why companies are forced to cooperate with other partners is the fact that opportunities to develop new products and penetrate new markets have become too costly to carry out alone. Therefore, the popularity of the franchise continues to grow. The paper attempts to answer the question why some of the world's famous franchise network, existing in our country too, chooses to have both its own outlets and franchised units. The author highlight this problem based on the Theory of Agency and the strategies proposed by the Gills and Combs.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • W.E. Gillis, J.G. Combs, Franchisor strategy and firm performance: Making the most of strategic resource investments, "Business Horizons" 2009, No. 52, s. 553-561.
  • S.C. Michael, The effect of organizational form on quality: The case of franchising. "Journal of Economic Behavior & Organization" 2000, Vol. 43(3), s. 295-318.
  • J. Combs, D. Ketchen, Why Do Firms Use Franchising As an Entrepreneurial Strategy? A Metaanalysis, "Journal of Management" 2003, Vol. 29(3), s. 443-465.
  • J.L.Bradach, Using the plural form in the management of restaurant chains, "Administrative Science Quarterly" 1997, No. 42(2), s. 276-303.
  • W.E. Gillis, J.G. Combs, Franchisor strategy and firm performance: Making the most of strategic resource investments, "Business Horizons" 2009, No. 52, s. 553-561.
  • M. Święcka, Zagraniczna franczyza na polskim rynku, "HURT & DETAL" 2010, nr 11 (57), s. 60-61.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338091

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.