PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 359--372
Tytuł artykułu

Marketing wartości jako przejaw marketingu 3.0

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Value-Based Marketing as a Main Idea of Marketing 3.0
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule został przedstawiony krótki przegląd nowego podejścia do pojęcia marketingu. Porównano marketing tradycyjny z nowymi tendencjami w marketingu. Uwzględniono szczególnie marketing oparty na wartościach, czyli marketing wartości. Przedstawiono jego kluczową rolę w koncepcji marketingu 3.0. Ten marketing traktuje klienta jako człowieka, a nie jako konsumenta.(abstrakt autora)
EN
This paper shows the main new concepts of marketing. It presents the comparison of classical marketing and new concepts of modern marketing. Special attention is paid on the value-based marketing and its goals. This kind of marketing is the main idea of marketing 3.0 conception. This marketing treats a client not only as a consumer but as a human being.(author's abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Marketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2005,
  • K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998
  • R. Kerin, S. Hartley, W. Rudelius, Marketing, McGraw-Hill Irwin, 2009, s. 6.
  • Ch. Hackley, Marketing. A critical introduction, SAGE, 2009,
  • W. Pride, O. Ferrell, Marketing, Houghton Mifflin Company, 2008,
  • J. Mason, H. Dezel, Marketing. Principles and Strategy, Business Publications, INC, 1987,
  • K. Tuckwell, Marketing in Action, Prentice Hall Canada Inc. 1996,
  • H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005,
  • R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka, Marketing jak to się robi, Wyd. Ossolineum, Kraków 1992
  • A. Pabian, Promocja - nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008
  • E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 532-538.
  • L. Garbarski, Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994,
  • B. Dobiegała-Korona, Marketing. Poszukiwanie i wybór rynków docelowych za pomocą segmentacji, Wyd. PWSBiA, Warszawa 1995
  • L. Garbarski, Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994
  • Ph. Kotler, Marketing an Introduction, Prentice Hall Inc. 1990
  • E.N. Berkowitz, R.A. Kerin, S.W. Hartley, W Rudelius, Marketing, Irwin, 1994, s. 23 -25, 101-103
  • J. Karwowski, Zarządzanie marketingowe, Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1993,
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997,
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
  • K. Andruszkiewicz, Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2007,
  • K. Andruszkiewicz, S. Kaczmarczyk, Planowanie strategiczne w procesie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia XXXII, Zeszyt 353, Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2002,
  • J. Guiltinan, G. Paul, Marketing Management. Strategies and Programs, McGraw-Hill Book Company, 1988, s. 3-17;
  • K. Tuckwell, Marketing in Action, Prentice Hall Canada Inc. 1996, s. 16-18.
  • Marketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2005,
  • A. Batko, Marketing. Wprowadzenie. Węzłowe zagadnienia, Wyd. Warszawskiej Szkoły Reklamy, Warszawa 2000,
  • Tajniki marketingu, Ph. Kotler, Dokąd teraz?, Kellogg Graduale School of Management, Wyd. K.E. Liber, Warszawa 2001,
  • D. Castenow, Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996,
  • H. Bronakowski, Rynek i nowy marketing, Wyd. WyŜszej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 1999,
  • A. Batko, Marketing. Wprowadzenie. Węzłowe zagadnienia, Wyd. Warszawskiej Szkoły Reklamy, Warszawa 2000,
  • Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2010.
  • Ph. Kotler, Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994
  • J. N. De Bonis, E. W. Balinski, Ph. Allen, Value-Based Marketing for Bottom-Line Success - 5 Steps to Creating Customer Value, McGraw-Hill 2002.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002
  • A. Bruska, S. Kauf, Planistyczne aspekty zarządzania marketingowego, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2007,
  • P. Doyle, Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003 38 D.C. Jain, S. Maesincee, Ph. Kotler, Marketing nie stoi w miejscu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002, s. 40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338191

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.