PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. CCCLXVII (4) | 3--9
Tytuł artykułu

Food Preferences of Young Consumers on the Example of Milk

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Preferencje żywieniowe młodych konsumentów na przykładzie mleka
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Pomimo specyfiki rynku dziecięco-młodzieżowego można zauważyć, iż młody konsument przejawia racjonalne postawy i preferencje w odniesieniu do spożycia produktów mleczarskich. Chętnie zjada różne produkty, a w szczególności spożywa mleko, ma wyraźnie określone preferencje odnośnie do rodzaju mleka, zawartości tłuszczu, formy spożycia czy też stopnia podgrzania mleka. Mleko jest więc produktem powszechnie spożywanym, wybieranym głównie ze względu na walory odżywcze, zdrowotne i smakowe. W decyzjach konsumpcyjnych młodych konsumentów istotną rolę odgrywa marka produktu; większość dzieci i młodzieży zna marki mleka, ma swoją ulubioną i tę markę preferuje w codziennym spożyciu. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents results of research related to preferences and attitudes of young consumers (at the age of 10-17 years) on the example of milk. It was shown, among other things, that milk is a product consumed often, mainly because of nutritive value, good taste and positive influence on health. Average consumption of milk ? about 2.5 glasses a day is similar to average daily level recommended by food science. Younger children consume milk in lower quantities, usually to meals in different forms. For teenagers milk is mainly a beverage, and they drink it in higher quantities, usually impulsively without any special occasion. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
3--9
Opis fizyczny
Twórcy
  • Agricultural University of Poznań
Bibliografia
  • Gutkowska K. (2002): Marketing na rynku młodego konsumenta. Mark. Rynek 12: 23-24.
  • Kuchnatowicz H., Nadolna I., Iwanow K. (1998): Tabele wartości odżywczej produktów spożywczych. Pr. Inst. Żywn. Żyw. 85.
  • Olejniczuk-Merta A. (2001): Rynek młodego konsumenta. Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338265

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.