PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (32) | 24--32
Tytuł artykułu

Indywidualizacja rozwiązań ICT w praktyce gospodarczej na przykładzie start-upów akademickich

Autorzy
Warianty tytułu
Individualization of ICT Solutions in Business Practice on the Example of Academic Start-Ups
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój i powszechny dostęp do nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przyczyniły się do popularyzacji działań w zakresie kastomizacji usług. Rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów stały się nieodzownym warunkiem kształtowania przewagi konkurencyjnej. Głównym celem publikacji jest przedstawienie funkcjonalności innowacyjnej platformy ITProjectPlace, kompleksowego narzędzia wsparcia w procesach związanych z realizacją i koordynacją projektów informatycznych. Na potrzeby realizacji celu pracy przeprowadzono wywiad pogłębiony standaryzowany i konsultacje eksperckie z pracownikami start-upu akademickiego MindsEater. Publikacja ma charakter badawczo-analityczny i może stanowić przyczynek do pogłębionych badań empirycznych.(abstrakt oryginalny)
EN
The development and universal access to modern information and communication technologies (ICT) have contributed to the popularization of activities regarding service customization. Solutions tailored to individual customer needs have become an indispensable condition for the development of competitive advantage. The main objective of the publication is to provide the functionality of an innovative platform ITProjectPlace, a comprehensive support tool in the processes related to the implementation and coordination of projects. For the purpose of achieving the aim of the paper, an in-depth standardized interview were conducted along with expert consultations with employees of academic start-up MindsEater. The publication is of research and analysis character and can provide a contribution to the in-depth empirical research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Badzińska E., 2011, Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa.
  • Badzińska E., 2013, Perspektywy i bariery rozwoju firm spin-off w Polsce, [w:] J. Sokołowski, G. Węgrzyn (red.), Polityka ekonomiczna, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 307, Wrocław, s. 29-31.
  • Bogdanienko J., Piotrowski W., 2013, Zarządzanie. Tradycja i nowoczesność, PWE, Warszawa.
  • Chyba Z., Grudzewski W.M. (red.), 2011, Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Osiąganie przewagi konkurencyjnej w wyniku komercjalizacji technologii, Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodakowskiej w Warszawie.
  • Frąckiewicz E., 2010, Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Hejduk I.K. (red.), 2005, Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw, IFGN SGH, Warszawa.
  • Indicators of academic entrepreneurship: monitoring determinants, start-up activity and wealth creation: ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/paxis/docs/indicators_acad_entrepreneurship.pdf (14.04.2014).
  • Jasiński H., 2006, Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa.
  • Kotler Ph., 2005, Marketing, Rebis, Poznań.
  • Lachiewicz S., Matejun M., 2010, The role of external environment in creating technology entrepreneurship in small and medium-sized enterprises, "Management", vol. 14, no. I, s. 187-202.
  • Matusiak K.B., 2003, Business incubators in Poland, "International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management", vol. 3, no. 1/2, s. 87-98.
  • Matusiak K.B., 2010, Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy. Rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych, SGH, Warszawa.
  • Matusiak K.B. (red.), 2011, Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa.
  • Nalazek M., 2010, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa.
  • Perechuda K., 2013, Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo UE, Wrocław.
  • Platforma projektów IT - ITProjectPlace, www.itprojectplace.com (07.05.2014).
  • Podstawowe funkcjonalności platformy ITProjectPlace: http://www.youtube.com/watch?v=RqsHT6JVAmc (07.05.2014).
  • Stern W.L., El-Ansary A.I., Coughlan A.T., 2001, Kanały marketingowe, PWN, Warszawa.
  • Toffler A., 1985, Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  • Zacher L.W., 2007, Transformacje społeczeństw od informacji do wiedzy, C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338391

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.