PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 48 | nr 4 | 165--175
Tytuł artykułu

Rola projektowania w tworzeniu usług finansowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Design in the Financial Services Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czy w dynamicznych czasach wielokierunkowego przepływu informacji, zmian zachowań i oczekiwań klientów można świadczyć usługi finansowe dające satysfakcję ich odbiorcom i szanse na pokonanie konkurencji? Oczywiście tak, szczególnie jeśli potraktuje się proces ich tworzenia w sposób systemowy, wykorzystując mechanizmy projektowania. Podejście projektowe stosowane w przemyśle ma długoletnią historię, odnoszącą się zarówno do wzornictwa przemysłowego, jak i konstruowania prototypów. W ostatnich kilkunastu latach również w obszarze usług zaczęto wypracowywać rozwiązania z zakresu projektowania uwzględniające ich specyfikę. Niniejszy artykuł odnosi się do koncepcji projektowania usług (service design) i jej aplikacji w dziedzinie usług finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego oraz jego specyfiki. Jako punkt wyjścia dyskusji o zasadności stosowania podejścia projektowego w usługach finansowych przyjęto doświadczenie klienta, uznając je za kluczowy czynnik stymulujący rozwój tej dziedziny. (abstrakt autora)
EN
Design approach used in the industry has a long history, relating to both industrial design and prototypes construction. In the past several years, also in the services area the solutions in the field of design, taking into account the specificities of the sector, were worked out. The present article refers to the service design concept and its application in the financial services domain, with particular emphasis on the banking sector and its specificity. As a starting point for discussion about the legitimacy of the project approach in financial services design, the customer experience was indicated, considering it to be a key factor that stimulates the development of this field. The design perspective recognizing point of view, feelings, and experience of customer, supported by proper methodology support gives a chance for the actual realization of the customer orientation idea. (original abstract)
Rocznik
Tom
48
Numer
Strony
165--175
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Banking on customer centricity, EMEA Banking Practice, McKinsey & Company, April 2012.
  • Fisk R.P., Teixeira J., Patrıcio L., Nunes N.J., Nobrega L., Customer experience modeling: from customer experience to service design, "Journal of Service Management" 2012, vol. 23, no. 3, s. 362-376.
  • Heckl D., Moormann J., How to design customer-centric business processes in the banking industry, "Journal of Financial Transformation" 2007, vol. 21, s. 67-76.
  • Isaacson B., Using Customer Journey Maps to Improve Your Customer Experience, MMR Strategy Group, May 2012.
  • Lacki T., Customer Experience in Retail Banking. Understanding the Drivers of Growth, Efma and Peppers & Rogers Group, 2010.
  • Meroni A., Sangiorgi D., Design for Services, Gower Publishing Limited, Farnham 2011.
  • Moeller S., Characteristics of services - a new approach uncovers their value, "Journal of Services Marketing" 2010, 24/5, s. 359-368.
  • Nosowski A., Kreowanie wartości dla klienta w innowacjach bankowych, "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska", Sectio H, Oeconomia, t. 47 (2013), nr 3, s. 455-463.
  • Nosowski A., Zarządzanie procesami biznesowymi w instytucjach finansowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Serafiński B., Design thinking - myśl rozwiązaniami, "Thinktank Magazine" 2009, nr 2.
  • Zwicky J., Simplicity in Banking Is Anything but Simple, http://thefinancialbrand.com/36434/banksimplicity-design-customer-experience-zwicky.designit.com (dostęp: lipiec 2014).
  • www.creainternational.com (dostęp: lipiec 2014).
  • www.ideo.com (dostęp: lipiec 2014).
  • www.k2.pl (lipiec 2014).
  • www.nau.coop (lipiec 2014).
  • www.service-design-network.org/intro (dostęp: lipiec 2014).
  • www.touch-ideas.com (dostęp: lipiec 2014).
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.