PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6, CD 1 | 56--60
Tytuł artykułu

Application of FMEA Method to Solve Problems of Diesel Engines Fueled with Unprocessed Rapeseed Oil

Warianty tytułu
Zastosowanie metody FMEA do rozwiązania problemów z zasilaniem silników wysokoprężnych nieprzetworzonym olejem rzepakowym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule autorzy przedstawili zastosowanie metody FMEA do oceny uszkadzalności silników zasilanych nieprzetworzonym olejem rzepakowym. Na podstawie badań przeprowadzonych na silnikach zasilanych olejem rzepakowym na stanowisku badawczym i w warunkach eksploatacyjnych oraz opierając się na danych z serwisu aparatury paliwowej wyszczególniono 20 potencjalnych uszkodzeń i zdarzeń niepożądanych, określono ich potencjalne przyczyny i skutki oraz określono liczby priorytetowe ryzyka. Dla zdarzeń o dużej liczbie priorytetowej ryzyka zaproponowano wprowadzenie działań naprawczych.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the authors have presented the method of FMEA to assess the failures of engines fueled with unprocessed rapeseed oil. On the basis of studies carried out on engines fueled with rapeseed oil on the bench and in operating conditions, and based on data from the service of fuel equipment are specified 20 potential failures and undesirable events, defined their potential causes and effects, and determined the number of priority risks. For events with a large of Risk Priority Number introducing corrective measures were proposed.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
56--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
autor
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
autor
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
Bibliografia
  • [1] Ambrozik A., Kurczyński D.: Ocena porównawcza charakterystyk obciążeniowych silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego olejem napędowym, paliwem roślinnym i ich mieszaniną. MOTROL, 8A, 21-30/2006.
  • [2] Cieślikowski B., Ślipek Z.: Zmienność cech oleju rzepakowego w warunkach przechowywania. Inżynieria Rolnicza. Nr 13 (88)/2006, s. 61-68.
  • [3] Cieślikowski B.: Kierunki badań i najnowsze trendy rozwojowe w konstrukcji ciągników rolniczych. Ekspertyza. www.agengpol.pl /2011.
  • [4] Dhillon B.S.: Design reliability. Fundamentals and Applications. London, New York, Washington, CRC Press Boca Rato, 1999.
  • [5] Dzieniszewski G.: Analiza możliwości zasilania silnika Diesla surowym olejem rzepakowym. Inżynieria Rolnicza, 12(87)/2006, 117-125.
  • [6] Dzieniszewski, G.: Wybrane problemy stosowania biopaliw do zasilania silników z zapłonem samoczynnym. Inżynieria Rolnicza, 10(108)/2008, 39-45.
  • [7] Gandhi O.P., Agrawal V.P.: FMEA - A - digraph and matrix approach. Reliability Engineering and System Safety. vol. 35/1992, s. 147 - 158.
  • [8] He Y.; Bao Y.D.: Study on rapeseed oil as alternative fuel for a single-cylinder diesel engine. Renewable Energy, 28/2003, 1447-1453.
  • [9] Jakóbiec J.; Bocheńska A.; Ambrozik A.: Modyfikacja właściwości fizykochemicznych i użytkowych paliwa rzepakowego. Inżynieria Rolnicza, 4(129)/2011, 85-92.
  • [10] Klimkiewicz M.; Bocheński, C. (kier. projektu): Zastosowanie surowego oleju rzepakowego jako paliwa do silników wysokoprężnych ciągników i pojazdów rolniczych. Raport z realizacji projektu rozwojowego R10 037 03. Warszawa, WIP SGGW, 2011.
  • [11] Klimkiewicz M., Jobbágy J., Simoník, J.: Analiza czynników warunkujących efektywną pracę silnika o zapłonie samoczynnym na nieprzetworzonym oleju rzepakowym. Współczesne zagadnienia rozwoju sektora energetycznego i rolniczego [red. nauk. P. F. Borowski, M. Klimkiewicz, M. Powałka]. Warszawa, SGGW, 2010, 122-135.
  • [12] Pietrzak P.: Analiza ryzyka wg FMEA. Maszyny Technologie Materiały, 3/2002, s. 21-25.
  • [13] Pilarski K., Krysztofiak A.: Wpływ dodatków chemicznych na właściwości fizyczne oleju rzepakowego. Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 54(1)/2009, 27-30. Pozyskano z: http://www.pimr.poznan.pl/biul/2009_1_PK.pdf
  • [14] PN-IEC 812: Procedura analizy rodzajów i skutków uszkodzeń. Polski Komitet Normalizacyjny, 1994.
  • [15] Rewolińska A., Nowak M. 2013. Analiza zapotrzebowania na części zamienne na przykładzie wybranego zakładu spożywczego. Inżynieria Rolnicza, 1(141)/2013, s. 225-232.
  • [16] Thuneke, K., Gassner, Th., Ember P.: Czy olej rzepakowy to nadal alternatywa? Energia od-nawialna. AGROmechanika, 3/2009, s. 55-58.
  • [17] Ulusoy Y., Arslan R., Kaplan C.,Bolat A. Investigation of Engine Performance of Waste Cooking Oil as a Fuel in Diesel Tractor Engines. Trends in Agricultural Engineering 2013. Conference Proceeding. 5th International Conference TAE 2013, Prague, s. 622-626.
  • [18] Wasilewski J.: Ocena porównawcza zużycia paliwa silnika ciągnikowego zasilanego biopaliwem rzepakowym i olejem napędowym. Inżynieria Rolnicza, 6(81)/2006, s. 349-355.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.