PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. CCCLXVII (4) | 59--65
Tytuł artykułu

Age Influence on Dairy Products Consumption Habits

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wpływ wieku na konsumpcję produktów mlecznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł ma na celu zbadanie zależności pomiędzy wiekiem a zwyczajami żywieniowymi związanymi z konsumpcją produktów mlecznych. W związku ze zmianami w strukturze wiekowej ludności - powiększaniem się liczby osób starszych - zbadanie potrzeb i specyfiki poszczególnych grup wiekowych nabiera szczególnego znaczenia. W rezultacie przeprowadzonych analiz wykazano, że wraz z wiekiem zmieniają się preferencje dotyczące miejsc zakupu artykułów mlecznych. Starsi konsumenci chętniej wybierają sklepy osiedlowe, także większy odsetek starszych osób korzysta ze sklepów dyskontowych. Również starsi respondenci częściej podejmowali się samodzielnego wytwarzania podstawowych produktów mlecznych w swoich gospodarstwach. Jeśli chodzi o częstotliwość spożycia, to zaobserwowano pozytywną korelację z wiekiem w kategorii mleka i sera dojrzewającego. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents some associations between age and dairy products consumption. There were found relevant correlations between age and chosen distribution outlets, self-provisioning and consumption?s frequency of milk and hard cheese. (original abstract)
Słowa kluczowe
EN
Rocznik
Strony
59--65
Opis fizyczny
Twórcy
  • Agricultural University of Poznań
  • Agricultural University of Poznań
Bibliografia
  • Adamczyk G., Tarant Sz., Trębacz A. (2002): Zachowania konsumentów na rynku mleka spożywczego. Rocz. AR Pozn. 343, Ekon. 1: 43-52.
  • Baruk I. (2003): Zwyczaje zakupowe polskich nabywców na rynku produktów żywnościowych. In: Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego. Ed. M. Adamowicz. Wyd. SGGW, Warszawa: 134-144.
  • Gulbicka B., Kwasek M. (2000): Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych. IERiGŻ, Warszawa.
  • Gutkowska K. (1997): Rodzinne gospodarstwa domowe w warunkach gospodarki rynkowej. SGGW, Warszawa.
  • Gutkowska K., Ozimek I., Laskowski W. (2001): Uwarunkowania konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Jeznach M. (2003): Postrzeganie zmian na rynku produktów mleczarskich. Rocz. Nauk. SERiA 5, 3: 53-57.
  • Kowrygo B., Kutermankiewicz J. (2001): Starzenie się polskiego społeczeństwa - wyzwanie dla rynku żywności. Przem. Spoż. 6: 6-9.
  • Kowrygo B., Rejman K. (2000): Źródła pozyskiwania żywności w polskich gospodarstwach domowych. Przem. Spoż. 8: 36-37.
  • Maruszewska A., Bolesławska I., Przysławski J. (2003): Preferencje i czynniki wyboru produktów mlecznych wśród osób dorosłych z regionu Wielkopolski. Żyw. Człow. Metab. 30, 1/2: 165-170.
  • Rejman K., Kowrygo B. (2002): Mleko i przetwory mleczne w wyżywieniu ludności Polski. Przem. Spoż. 2: 8-11.
  • Roszkowski W. (1997): Specyfika żywienia ludzi starszych. Przem. Spoż. 6: 11-14.
  • Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. (2002): Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii. Wyd. SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338769

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.