PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 (3) | 97--109
Tytuł artykułu

Zarządzanie rozwojem organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"Organizacja ucząca się" wspiera przedsiębiorczość i innowacyjność pracowników, umożliwia współpracę zatrudnionym w tworzeniu nowych wartości i dla poprawy etycznego wizerunku firmy. Metody rozwoju pracowników, takie jak coaching, mentoring i benchmarking, poprawiają komunikację i współpracę, prowadzą do poprawy pozycji firmy. Wzrost zainteresowania tymi metodami w uczącej się organizacji i ich wykorzystywanie w zarządzaniu może prowadzić do jej przekształcenia w "organizację inteligentną".(abstrakt oryginalny)
EN
"Learning organization" supports entrepreneurship, inventiveness and helps to create the plane for cooperation between employees in order to develop new standards and ethics. Methods like coaching, mentoring and benchmarking improve communication, cooperativeness and enhance the stability of corporation. Increasing interest in "learning organization" and implementation of its rules in the management will enable transformation into the "intelligent organization".(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--109
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • P. M. Senge, Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczącej się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 25
  • Ch. Handy, Wiek przezwyciężonego rozumu, Business Press, Warszawa 1998, s. 50
  • S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-Ka, Poznań 2001, s. 69.
  • J. Penc, Myślenie strategiczne w organizacji XXI wieku, Instytut Edukacji Interaktywnej, estakada. pl
  • M. Huysman, Balancing biases: a critical review of the literature on organizational learning, Sage Publication, London 1999, s. 61.
  • G. Probst, S. Raub, K. Romhardt, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 47.
  • B. Mikuła, Organizacje oparte na wiedzy, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2006, s. 36.
  • M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Kraków 2007, s. 505.
  • H. Micky, Coaching, mentoring i zarządzanie, wyd. HELION, Gliwice 2006, s. 26.
  • E. Parsloe, Coaching i mentoring, Wyd. PETIT, Warszawa 1998, s. 10, por. też: P. Bruce Psychologia coachingu kadry menedżerskiej, REBIS, Poznań 2005.
  • J. Starr, Coaching PWE, Warszawa 2005, s. 37.
  • P. Smółka, Kompetencje społeczne, Oficyna Wydawnicza Wolter Kluwers, Kraków 2008,
  • P. Honey, 101 Ways to Develop Your People Without Really Trying, Peter Honey Publication Maidenhead 1994.
  • Wł. Świtalski, Innowacje i konkurencyjność, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005, s. 140.
  • J. Fitz-Enz, Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001, s. 52
  • S. Łobejko, Trendy rozwojowe inteligentnych organizacji w globalnej gospodarce, Ekspertyza przygotowana przez EMAR Research Marketing, PARP, Warszawa, listopad 2009.
  • Y. Tebriz, S.H. Isma'il, Przedsiębiorstwo przyszłości. Inteligentna firma, www.globaleconomy.pl, sierpień 2008. s. 170-188.
  • R.J. Crisp, R.N. Turner, Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 2009, s. 288.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338881

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.