PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 269--277
Tytuł artykułu

Miejsce hotelarstwa w rozwoju lokalnego produktu turystycznego - Analiza wybranych czynników zwiększających ruch turystyczny

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Hospitality Role in Local Tourism Product Development - The Analysis of Chosen Factors Increasing Tourism Traffic
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Hotelarstwo należy do najważniejszych elementów współczesnej infrastruktury i biznesu turystycznego, zarówno w ujęciu sektorowym, jak i realizowanej lokalnej polityki kreowania produktów turystycznych. Baza noclegowa jest istotnym elementem zagospodarowania turystycznego, która warunkuje funkcję oraz zdolność recepcyjną danego obszaru turystycznego, w którym koncentruje się ruch turystyczny. Odpowiednio rozwinięta funkcja turystyczna lokalnej gospodarki skorelowana z działalnością noclegową wielu gestorów powoduje m.in. wzrost jej konkurencyjności. I dlatego też współczesna turystyka opiera swoje funkcjonowanie i istotę przede wszystkim na dostępie do zróżnicowanej turystycznej bazy noclegowej w miejscu docelowym wyjazdów turystów.(abstrakt autora)
EN
Hospitality is one of the most important elements of modern infrastructure and tourism business, both in sectoral approach and in implementation of local policies of tourism products creations. Accommodation base is an important element of tourist development, which determines the function of tourist reception and the ability of an area where tourism movement concentrates. Properly developed tourism function of local economy correlated with the activity of accommodation of many entities causes, among others, increase of its competitiveness. Thus the modern tourism bases its functioning and essence primarily on access to diverse tourist accommodation base in tourist travel destination. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • R. Seweryn, Wykorzystanie bazy noclegowej i jego determinanty na przykładzie Oddziału Orbis S.A. w Krakowie w latach 1986-1992, "Folia Turistica" nr 5, Akademia Wychowania Fizycznego, Kraków 1995, s. 77.
  • D. Szostak, Regionalne uwarunkowania polityki marketingowej przedsiębiorstw hotelarskich, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrument. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 596, Ekonomiczne Problemy Usług nr 56, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 91.
  • I. Jędrzejczyk, Nowoczesny biznes turystyczny, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • W. Gaworecki, Kurorty w strukturze miejscowości turystycznych, w: Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Sopocie, Gdańsk 1999, s. 71.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.