PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 2 Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne | 105--120
Tytuł artykułu

Wybrane przejawy procesów globalizacji w handlu detalicznym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Procesy globalizacji w handlu wyrażają się w szeregu zjawisk tj. internacjonalizacja działań firm detalicznych, koncentracja kapitału, rozwój przedsięwzięć wspólnych, a także handlu elektronicznego. (fragment tekstu)
EN
Selected Signs of Globalization Processes in Retailing This article presents different aspects of retail globalization. It focuses on premises (circumstances) - phenomena which accompany, determine globalization and make it faster. Among them we have: internationalization and associated with it investments into retail, progressive concentration and increasing meaning of e-commerce as a trading format and alternative distribution channel. Special part is devoted to symptoms of concentration as a result of global activities - increasing number of joint ventures, network systems, franchising, buing groups and other cooperative forms, mergers and acquisition and growing power of great companies, owing modem retiling formats. Polish companies only experience effects of globalization process - they are non-active participants, rather observers than creators or deciders. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Bibliografia
  • Adamski J., Przybyło sklepów, "Poradnik Handlowca" 2002, nr 4.
  • Bednarski A., Pułapy i pułapki globalizacji, TNOiK, Toruń 1998.
  • Europa silą Carrefoura, art. red., "Handel" 2003, nr 6.
  • Globalizacja handlu w Polsce. Szanse i zagrożenia, pod red. M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa 1996.
  • Gregor B., Stawiszyński M., E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  • Handel globalny i skoncentrowany, "Handel" 2000, nr 10, s. 24.
  • Kłosiewicz-Górecka U., "Handel" 2002, nr 10.
  • Maleszyk E., Inwestycje zagraniczne w handlu, "Życie Handlowe" 2003, nr 4.
  • Mikusińska-Ozdobińska B., Po raz ósmy, "Handel" 2002, nr 6.
  • Pokorska B., Franczyza jako szczególna forma kooperacji, [w:] Dystrybucja w strategiach marketingowych przedsiębiorstw pod redakcją A. Czubały, materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Rosnąć za granicą, art. red., "Handel" 2003, nr 7, s. 3.
  • Rugman A., Girod S., Retail multinationals and globalization: The evidence is regional, "European Management Journal", London, Feb 2003, Volume 21, Issue 1.
  • Słomińska B., Mapa sieci detalicznych 2003, "Życie Handlowe" 2003, nr 4.
  • Stefaniak P., Handel detaliczny w Polsce, Boss Informacje Ekonomiczne, Warszawa, czerwiec 2002.
  • Światowa trzydziestka, art. red., "Handel" 2002, nr 5.
  • Świat w sieci, art. red., "Handel" 2001, nr 6.
  • Warszawskie supermarkety w sieci, art. red., "Handel" 2003, nr 5, s. 4.
  • Windham L., Orton K., Dusza nowego konsumenta, CeDeWu, Warszawa 2001.
  • www.ahold.pl.
  • www.imetria.com.
  • www.metrogoup.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.