PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (32) | 338--349
Tytuł artykułu

Wykorzystanie wiedzy z zakresu Informatyki ekonomicznej w procesie modelowania ścieżek kształcenia

Warianty tytułu
The Use of Knowledge of Business Informatics in the Learning Pathways Modeling Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji modelowania ścieżek kształcenia wynikających w głównej mierze z dynamicznie zmieniającego się obszaru zastosowań informatyki ekonomicznej. Szczegółowo omówione zostały dwie koncepcje ścieżek kształcenia, które opierają się na modułowych oraz spersonalizowanych programach kształcenia. Zidentyfikowano związane z tym potencjalne korzyści, zagrożenia, a także wybrane problemy badawcze. Problematyka artykułu koresponduje w pewnym zakresie z planowanymi zmianami w ofercie kształcenia na kierunku Informatyka, nad którym opiekę sprawuje Katedra Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to present the concepts of modeling learning pathways resulting mainly from the rapidly changing application area of Business Informatics. The authors discussed in detail two concepts of learning pathways, which are based on modular and personalized learning programs. The potential benefits, risks as well as selected research problems were identified. The subject of article corresponds to a certain extent to the planned changes in the offer of Computer Science curriculum. This field of study is led by the Department of Computer Science in Economics from the University of Łódź.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
338--349
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Goliński J., Jelonek D., Nowicki A. (red.), 2004, Informatyka ekonomiczna. Aspekty naukowe i dydaktyczne, Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Goliński J., Jelonek D., Nowicki A. (red.), 2004, Informatyka ekonomiczna. Przegląd naukowo-dydaktyczny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Grudzińska-Kuna A., Lange-Sadzińska K., Maciejak B., Świerczyński R., 1997, Perspektywy i możliwości kształcenia informatyków w świetle oczekiwań studentów, [w:] E. Żółtowska (red.), 3 Konferencja dydaktyczna Informatyki i Ekonometrii, Materiały z konferencji dydaktycznej Instytutu Ekonometrii i Statystyki UŁ, Wydawnictwo Absolwent, Łódź.
  • Jędrzejczak A., Kupis-Fijałkowska A. (red.), 2013, Metody oceny jakości nauczania, Acta Universitatis Lodziensis - Folia Oeconomica 280, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Komunikat z konferencji europejskich ministrów odpowiedzialnych za szkolnictwo wyższe, Leuven i Louvain- la-Neuve z 28-29 kwietnia 2009 r., - Proces boloński 2020 - Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w nowej dekadzie, www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/links/language/ Leuven_i_Louvain-la-Neuve_Komunikat.pdf (12.03.2914).
  • Niedźwiedziński M., 1995, Atrakcyjność i konkurencyjność studiów na kierunku Informatyka i Ekonometria, [w:] 1 Konferencja dydaktyczna Informatyki i Ekonometrii, Atrakcyjność studiów na kierunku Informatyka i Ekonometria w warunkach gospodarki rynkowej, Materiały z konferencji dydaktycznej Instytutu Ekonometrii i Statystyki UŁ, Wydawnictwo Absolwent, Łódź.
  • Nowicki A. (red.), 2004, Doskonalenie kształcenia informatycznego na kierunku Informatyka i Ekonometria na Wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Część 1. Identyfikacja kształcenia w obszarze informatyki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Nowicki A. (red.), 2005, Doskonalenie kształcenia informatycznego na kierunku Informatyka i Ekonometria na Wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Część 2. Analiza i ocena kształcenia w obszarze informatyki ekonomicznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Nowicki A. (red.), 2006, Doskonalenie kształcenia informatycznego na kierunku Informatyka i Ekonometria na Wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Część 3. Koncepcja kształcenia w obszarze informatyki ekonomicznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Plich M. (red.), 2012, Metody ilościowe w Krajowych Ramach Kwalifikacji, Seria: Konferencje Dydaktyczne, Instytut Ekonometrii Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.