PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 65 Turystyka religijna: zagadnienia interdyscyplinarne | 293--303
Tytuł artykułu

Wpływ religii na wybór destynacji turystycznych na przykładzie klientów Tui centrum podróży w Szczecinie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Effect of the Religion on the Choice Destination Tourist on the Example of Customers of the Tui the Centre of the Travel in Szczecin
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Najistotniejszym czynnikiem warunkującym normy społeczne i wpływającym na tożsamość kulturową członków każdego społeczeństwa jest religia. To ona, obok pamięci historycznej i indywidualnej, poziomu zamożności, wykształcenia i warunków geograficznych, decyduje o tym, co w danej grupie jest dopuszczalne, a co zabronione. Walory kulturowe kraju i odmienność zwyczajów wpływają na decyzje wyjazdowe klientów, stanowiąc jeden z istotniejszych czynników warunkujących wybór miejsca pobytu lub rezygnacji z wyjazdu. Świadome lub nieświadome łamanie wzorców narzucanych przez religię może zostać odebrane jako zagrożenie dla społeczności i spowodować dyskomfort społeczny lub przerodzić się w agresję, której turyści często się obawiają. (fragment tekstu)
EN
Travel is undertaken for many reasons religious or education. The main destinations are connected with history, the place of the religious worship, even about religious characters or sacred objects. This can be an import_ant source of revenue for many countries of the world. Customers more and more often take travelling decisions based on the information. They have patterns imposed by the religion of the country ad quem plan to succeed. The dissimilarity, orders, religious prohibitions, and especially time of holidays can make difficult very much the both itself trip as and the rest on the premises. Tours guide wake up from all inconveniences of the travelling connected with the cultural dissimilarity which can have the influence on the resignation from the travel and properly shape the policy of price of the firm. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • A. Dłużewska, Pilotaż w krajach odmiennych kręgów kulturowych - przykłady z krajów islamu, buddyzmu i hinduizmu, [w:] Pilotaż i przewodnictwo - nowe wyzwania. Materiały z II Forum Pilotażu i Przewodnictwa, red. Z. Kruczek, Warszawa, 1415 października 2005, Proksenia, Kraków 2005, s. 81.
  • A. Kowalczyk, Geografia turyzmu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • G. Richards, Production and consumption of European cultural tourism, Annals of Tourism Research, 1996.
  • K. Przecławski, Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki, Albis, Kraków 2004, s. 32.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa 1997 s. 76.
  • E. Brunner-Traut, Pięć wielkich religii świata, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1987, s. 67-73.
  • Najwięksi w branży, w: "Wiadomości Turystyczne", Wydanie specjalne z 16 czerwca 2010. Touroperatorzy-Raport 2010, s. 22.
  • D.J. Timothy, T. Iverson, Tourism and Islam, [w:] Tourism, religion and spiritual jurneys, red. D.J. Timothy, D.H. Olsen, LondonNew York 2006, s. 186.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, red. A. Rapacz, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oscara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001, s. 151.
  • A. Mikos von Rohrscheidt, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, Armin Mikos von Rohrscheidt, Gniezno 2008, s. 147.
  • T. Jędrysiak, Turystyka kulturowa, PWE, Warszawa 2008, s. 9-10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.