PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 5 | 89--104
Tytuł artykułu

Problemy wyboru strategii marketingu międzynarodowego

Autorzy
Warianty tytułu
The Problems in the Choice of International Marketing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest dokonanie próby uporządkowania głównych koncepcji w zakresie marketingu międzynarodowego, a w szczególności tzw. strategii wejść. Strategie te dotyczą wprawdzie popularnych kategorii ekonomicznych i prawnych, ale wymagają wyraźnego ujęcia strategicznego. Autor dokonuje oceny poszczególnych strategii, uwzględniając zarówno czynniki po stronie firmy, jak i po stronie rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to attempt to systematize the principal concepts of international marketing, with a special focus on those concerned with entrance strategies. Although these strategies are tied to very commonly used economic and legal categories, they need to be interpreted from the strategic point of view. The author attempts an evaluation of each strategy which takes account of internal factors as well as of factors external to the company. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Blois K.J., The marketing of services, "European Journal of Marketing" 1974, No 8.
  • Cateora Ph.R., International marketing, Irwin, Homewood II. Boston 1990.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A., Global marketing, The Dryden Press, New York 1996.
  • Jeannet J.P., Hennessey H.D., Global marketing strategies, Houghton Mifflin Company, Boston 1992.
  • Keegan. W.J., Global marketing management. Prentice Hall, Upper Saddle River, 1999.
  • Kotabe M. Helsen K., Global marketing management. John Wiley and Sons, New York 1998.
  • Kotabe M., Global sourcing strategy. Greenwood Publishing Group, 1992.
  • McCarthy E.J., Perreault W.D., Basic marketing, Irwin Inc. Homewood, 1990.
  • Sarathy R., Terpstra V., International marketing. The Dryden Press, New York 1994.
  • Shimp T., Promotion management and marketing communications. The Dryden Press, Chicago 1990.
  • Wind Y., Douglas S.P., Perlmutter H.V., Guidelines for developing international marketing strategies, "Journal of Marketing" 1973, No 37.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.