Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Creation of Tourist Products and Services on the Papal Routes
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawowym motywem podróżowania określanym przez podróżujących jest pragnienie "aby zobaczyć świat". Można więc przyjąć, że percepcja wizualna stanowi ośrodek praktyk podróżniczych1. Turyści, uczestnicząc w pielgrzymkach, wyprawach szlakami górskimi i - omawianymi w niniejszym artykule - Szlakami Papieskimi, chcą za pomocą zmysłów odbierać bodźce, które towarzyszyły Janowi Pawłowi II w Jego wędrówkach, ze szczególnym uwzględnieniem tych po górach. Można powiedzieć, że turysta kupuje piękny krajobraz, wrażenia, atmosferę otoczenia czy kulturę i gościnność na odwiedzanych terenach. Z drugiej strony na postrzeganie tych szczególnych miejsc ogromny wpływ ma ich stan obecny, w tym oferowane produkty i usługi turystyczne. (fragment tekstu)
This article attempts to identify existing and potential opportunities to create tourism products and services on the routes of Pope John Paul 2nd. There is showed the specificity of this mountain routs, their conditions and infrastructure. There is also put a hypothesis, that the perception and reception of the papal routes (including the spiritual experience) may be conditional by created products and tourism services. The results of investigations show, that tourists are interested in these specific tourist products, but there is lack of professional promotion and elaborated tourist offer. (fragment of text)
Rocznik
Strony
447--453
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
- A. Wieczorkiewicz, Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, UNIVERSITAS, Kraków 2008, s. 97.
- T. Jędrysiak, Turystyka kulturowa, PWE, Warszawa 2008, s. 87-88.
- A. Jackowski, Święta przestrzeń świata. Podstawy geografii religii, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003, s. 125.
- W.W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 2000, s. 75.
- W.W. Gaworecki, Miejsce turystyki w strategii i polityce rozwoju regionu, [w:] Warunki rozwoju turystyki w regionie, red. J. Karwowski, Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2002, s. 87.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339327