PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2 | 57--68
Tytuł artykułu

Kompetencje pracowników jako czynnik determinujący zarządzanie zasobami ludzkimi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane podejścia badaczy do kompetencji pracowników, które są jednym z najistotniejszych elementów kapitału ludzkiego. Zaprezentowano współczesne wyzwania stojące przed kadrą menedżerską organizacji XXI wieku. Ponadto opisano wybrane elementy systemu zarządzania kompetencjami oraz metody i narzędzia służące do realizacji tego procesu.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents selected approaches of researchers to employee competences, which are one of the most significant elements of human capital. The article presents contemporary challenges faced by the managements of the twenty first century organizations. Furthermore it describes selected elements of the competence management system as well as methods and tools which serve to accomplish this process.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Rektor Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży
Bibliografia
  • Dziwulski J., Wykorzystanie koncepcji kapitału intelektualnego w zarządzaniu szpitalem, Wydział Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska, Zabrze 2004 (rozprawa doktorska).
  • Drucker P.F., Management Challenges for 21st Century, Harper Business, New York 1999.
  • Filipowicz G., Mentoring, jak wykorzystać własne doświadczenia w rozwoju firmy, www.profirma.com.pl, stan na dzień 12.04.2006 roku.
  • Harasim W., Współczesne najnowsze trendy i wyzwania świata w strategiach zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Совершенствоавние экономического механизма функсионирования инвестиционно-строительного и жилищно- коммунального комплексов, Сборник научных трудов, Москва 2007.
  • Juchnowicz M., Jakość zasobów pracy, Poltext, Warszawa 2002.
  • Kelly K., New Rules for The New Economy.10 Radical Strategies for a Connected World, Viking, New York 1998.
  • Kubiak K., Sposoby kształtowania kompetencji zawodowych, [w:] Najnowsze trendy i wyzwania świata w zarządzaniu zasobami ludzkimi cz. I, pod red. Wiesława Harasima, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2007.
  • Łaguna M., Szkolenia, jak je prowadzić, by(...), GWP, Gdańsk 2004.
  • Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Sajkiewicz A. (red.), Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa 2008.
  • Tarka K., Zawód trener... organizacji pozarządowych, [w:] Informator o instytucjach prowadzących szkolenia dla organizacji pozarządowych, GRyZ, Warszawa 1996.
  • Tissen R., Andriesen D., Deprez F.L, Value - based Management. Creating the 21st Century Company: Knowledge Intensive, People Rich, Addison - Wesley - Longman, London 1998
  • Titley G. (red.), "Zasadnicze Elementy Szkolenia. Pakiet Szkoleniowy" 2002, nr 6, Strasbourg, www.ngo.pl.
  • Trocki I., Spór o definicję, "Teleinfo" 2000, nr 35, www.teleinfo.com.pl stan na dzień 06.04.2006 r.
  • Werhane P.H., Moral Imagination and Management Decision - Making, Oxford University Press, New York 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339521

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.