PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 471--482
Tytuł artykułu

Kolor jako element ukrytej teorii wyboru

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Color as an Element of Hidden Choice Theory
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kolor jest zjawiskiem wszechobecnym na naszej planecie. Jego powszechność jest powodem, że każdy widzący człowiek z jednej strony nie dostrzega często wartości, jakie za sobą niesie, a z drugiej strony praktycznie nie wyobraża sobie życia bez kolorów. Obecnie kolor jest również bardzo istotnym elementem wizerunku produktu. Spełnia także kluczową rolę w ukrytej teorii wyrobu, wpływając tym samym na pierwsze wrażenie o produkcie i podejmowanie decyzji zakupowych przez konsumenta. W pracy starano się w szczególności przedstawić na przykładzie czterech kolorów (złotego, czerwonego, zielonego, niebieskiego) wpływ badanego zjawiska na wybór etykiety piwnej. Dodatkowo ukazano podstawowe emocje, jakie wywierał badany kolor na potencjalnym nabywcy, oraz jakie ewentualne działania podjąłby on, gdyby produkt był powszechnie dostępny na rynku.(abstrakt autora)
EN
Color is an omnipresent phenomenon on our planet. Its commonness is a reason, why every seeing man, on the one hand, doesn't often notice the value, which is connected with it, and on the other hand he doesn't imagine a life without colors. Nowadays, color is a very important element of the product image as well. It also plays an essential role in so called 'hidden choice theory', having at the same time an influence on the first impression about the product and taking shopping decisions by a consumers. In the paper four colors has been put to the test (gold, red, green, blue) and on these four examples the influence of the analyzed phenomenon on the choice of beer label has been presented. Additionally, the basic feelings exerted by the tested color on the potential buyer were portrayed, and what contingent actions would he take, if the product was commonly available on the market(author's abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • B. Wojciszke, Psychologia społeczna - system poznawczy i procesy spostrzegania ludzi, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1983
  • A. Mulnik, Are personality factors raters' conceptual factors?, Wyd. JCP, 1964, Vol. 28,
  • A. Richling, Kompleksowa geografia fizyczna, PWN, Warszawa 1992
  • B. Wojciszke, Psychologia społeczna..., s. 107.
  • Ch. Pinson, Zastosowanie ukrytej teorii wyrobu wobec sądów wnioskujących formułowanych przez konsumentów na temat wyrobów, w: M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raai, B. Heilbrunn, Zachowanie konsumenta - koncepcje i badania europejskie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001,
  • J. Huber, J. McCann, The impact of inferential beliefs on product evaluations, "Journal of Marketing Research" 1982, No. 19,
  • Ch. Pinson, Zastosowanie ukrytej teorii wyrobu..., s. 215.
  • R.J. Markin, Consumer Behavior: A Cognitive Orientation, Macmillan, New York 1974,
  • Ch. Pinson, Zastosowanie ukrytej teorii wyrobu...,
  • S. Sacharow, The Package as a Marketing Tool, Chilton Book, Radnor, PA 1982,
  • A. Dąbrowska, A. Kabacińska, D. Jakimowicz, Piwo na polskim rynku - preferencje wśród młodych ludzi, w: Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłość, Red. J. Kall, B. Sojkin, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006, s. 341.
  • D.L. Mella, Tajemnice kolorów - odkryj swoją osobowość, Wyd. Arbor, Warszawa 1992,
  • B.A. Mertz, Kolory, charakter, przeznaczenie, Wyd. J & BF, Warszawa 1996,
  • I.K. von Rohr, Leczenie kolorami, Wyd. Amber, Warszawa 2004
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339555

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.