PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. CCCLIX (3) | 211--227
Tytuł artykułu

Consumption's Structure and Consumer Insights for Dairy Products - Avoidance, Distribution, own Production and Occasions for Consumption

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Struktura i prawidłowości dotyczące konsumpcji produktów mlecznych - unikanie, kanały dystrybucji, samozaopatrzenie, okazje spożywania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Praca ma na celu scharakteryzowanie konsumenta produktów mlecznych w czterech wybranych wymiarach:
1) przyczyn rezygnacji z konsumpcji,
2) miejsc zakupu produktów mlecznych,
3) przetwarzania mleka we własnym zakresie,
4) okazji spożywania produktów mlecznych.
Wyniki badań przedstawiają się następująco:
1) najczęstszym powodem odrzucenia produktów mlecznych jest ich smak,
2) najczęstszym miejscem zakupu są sklepy osiedlowe położone blisko miejsca zamieszkania respondentów,
3) produkcja własna przetworów mlecznych dotyczy znacznego procentu badanych,
4) produkty mleczne najczęściej są konsumowane podczas śniadania.
EN
The paper presents some features of population regarding consumption of dairy products, which is examined in four following areas: avoidance, places of purchase, inclination to undertaking own production, occasions for consumption. The research resulted in following findings. Taste is the most important reason to reject milk products. Consumers buy them mainly in convenience stores. High number of consumers produce milk products. The most frequent occasion for consumption of dairy products is breakfast. Also milk drinks accompany mainly this meal. (original abstract)
Rocznik
Strony
211--227
Opis fizyczny
Twórcy
  • Agricultural University of Poznań
Bibliografia
  • Canadian Dairy Information Centre (latest modification: May 2004) www.infolait.gc.ca.
  • Kowrygo B. (2000): Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Sznajder M. (1999): Ekonomia mleczarstwa. Wyd. AR, Poznań.
  • Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J. (1998): Zmieniający się konsument żywności. Horyzont, Poznań.
  • Żelazna K., Kowalczuk J., Mikuta B. (2002): Ekonomika konsumpcji - elementy teorii. Wyd. SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.