PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 11, cz. 1 Zarządzanie - nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych | 275--285
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marketingu doświadczeń na rynku nieruchomości handlowych w budowie lojalności klientów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Experiential Marketing Application in Building Customer Loyalty on the Retail Real Estate Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prymarnym celem artykułu jest eksploracja sposobów wykorzystywania koncepcji marketingu doświadczeń podczas targów nieruchomości handlowych na podstawie badań własnych. Drugim celem artykułu jest identyfikacja instrumentów marketingu doświadczeń na rynku konsumenckim centrów handlowych. Badanie zostało przeprowadzane w listopadzie 2013 roku podczas targów MAPIC, które odbywają się corocznie we francuskim Cannes, będąc największym na świecie wydarzeniem wystawienniczym w branży nieruchomości handlowych. Jako metodę badawczą wykorzystano mystery visitor - odmianę obserwacji uczestniczącej. (fragment tekstu)
EN
The problem of forms and methods of experiential marketing application in relation to retail real estate market was empirically verified using qualitative research method, which is mystery visitor. The research was conducted in November 2013 amongst 34 exhibitors of MAPIC fairs in Cannes, France. The goal of the paper is also recognition the instruments of experiential marketing using on consumers market of shopping centers. The results of the research show that during the fairs developers were using experiential marketing in the greatest degree. The results confirm also the efficacy of application of distinctive actions of experiential marketing, both during the fairs and in the reality of functioning the shopping center. It was recognized clear relationship of similarities and differences in application of forms and methods of experiential marketing by developers, service providers and tenants with the set of market forces between those groups. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Bäckström K., Johansson U. (2006), Creating and consuming experiences in retail store environments: Comparing retailer and consumer perspectives, "Journal of Retailing and Consumer Services", Nr 13, ss. 417-430.
  • Boguszewicz-Kreft M. (2013), Marketing doświadczeń. Jak poruszać zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? CeDeWu, Warszawa.
  • Gębarowski M., Siemieniako D. (2014), Targi rynku nieruchomości handlowych w świetle badań metodą obserwacji uczestniczącej - część I, "Marketing i Rynek", (przyjęty do druku).
  • Grewal D., Levy M., Kumar V. (2009), Customer Experience Management in Retailing: An Organizing Framework, "Journal of Retailing", Nr 85, ss. 1-14.
  • Moss M.H. (2007), Shopping as an Entertainment Experience, Lexington Books, Plymouth.
  • Newman Ch.L. (2011), Experience marketing, w: L.E. Swayne, M. Dodds (red.), Encyclopedia of Sports Management and Marketing, Volume 2, SAGE Publications, Thousand Oaks.
  • Pine B.J., Gilmore J.H. (1998), Welcome to the experience economy, "Harvard Business Review", Nr 4(76), ss. 97-105.
  • Pradeep A.K. (2010), The Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken.
  • Ritzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
  • Siemieniako D. (2011), Lojalność relacyjna a zaangażowanie w złożonym związku między klientem a usługodawcą, "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", T. 50, ss. 200-210.
  • Zentes J., Morschett D., Schramm-Klein H. (2011), Strategic Retail Management. Text and International Cases, Gabler, Wiesbaden.
  • Czapiński J. (2009), Dobrostan psychiczny i społeczny Polaków w wieku 50 i więcej lat na tle wybranych społeczeństw europejskich, Research Note 01/09: Center for Economic Analysis [online], http://www.cenea.org.pl/images/stories/pdf/researchnotes/cenea_rn_01pl09.pdf, dostęp: 20 maj 2014.
  • Knap R. (2013), Centra handlowe - rynek, konsument i kariera, raport Polskiej Rady Centrów Handlowych, [online], http://www.zo.ue.poznan.pl/pliki/Knap2.pdf, dostęp: 20 maj 2014.
  • Solanas S. (2012), Customer experience in B2B markets, w: Customer experience: a multidimensional vision of experience marketing, CEMbook, [online], http://www. thecustomerexperience.es/en/download/en/eBook_CustomerExperience.pdf, dostęp: 13 czerwca 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.