Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Integracja oraz otwartość europejskiego rynku usług transportowych (samochodowych) została poprzedzona podjęciem inicjatyw gospodarczych przez polskich przedsiębiorców, którzy obok szans i okazji związanych z możliwością wejścia na ten rynek dostrzegali również zagrożenia wynikające z dość ostrej konkurencji i twardych reguł obowiązujących w tym sektorze rynku. Przy wysokiej podaży usług transportowych (kraj owych i zagranicznych) i ograniczonym na nie popycie, problem konkurencyjności wywierał istotny wpływ na podejmowane decyzje i działania o charakterze dostosowawczym oraz inwestycyjnym. W początkowym okresie najważniejszym celem dla powstałych lub funkcjonujących firm transportowych było dostosowanie poziomu jakości świadczonych usług transportowych do wymagań zagranicznych zleceniodawców, co się wiązało z przeobrażeniami i zmianami w obszarze organizacji oraz zarządzania taborem samochodowym, jak również z poprawą jego stanu technicznego. W tej sytuacji pierwszoplanowym zadaniem dla wielu przewoźników stało się wprowadzenie do eksploatacji i to w krótkim czasie, nowoczesnego taboru transportowego. Ta kosztowna, ale nieodzowna operacja stanowiła gwarancje i podstawę podwyższenia jakości usług transportowych, konkurencyjności, jak również obniżenia kosztów eksploatacyjnych taboru samochodowego. Wyznacznikiem określającym skuteczność podejmowanych wysiłków mogły być np. wieloletnie kontrakty w zakresie usług transportowych, zawierane przez znaczące przedsiębiorstwa UE z polskimi przewoźnikami.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
267--280
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340345