PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | Problemy społeczno-ekonomiczne w relacjach międzynarodowych : analiza modelowa rozwoju regionów | 64--82
Tytuł artykułu

Internetowa transformacja polskiej gospodarki w okresie spowolnienia gospodarczego na przykładzie wybranych działalności z sektora usług

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internetowa transformacja polskiej gospodarki oznacza przekształcanie dotychczasowego funkcjonowania firm z różnych dziedzin z wykorzystaniem technologii ICT dla realizacji procesów gospodarczych, w tym obniżenia kosztów oraz szybszego dostępu do informacji i sprawnej komunikacji z klientami. Z kolei wirtualizacja określonych funkcji przedsiębiorstwa oraz decentralizacja struktur zarządzania i podejmowania decyzji pociąga za sobą stosowanie nowych, wynikających z praktyki paradygmatów zarządzania, co w dłuższej perspektywie może obniżyć koszty działalności oraz wzmocnić pozycję firmy na funkcjonującym rynku. Jest to konsekwencja rozwoju technologicznego i konwergencji, czyli połączenia się i przenikania technik przetwarzania, telekomunikacji i wiedzy. (...) Celem niniejszego artykułu jest wskazanie dziedzin działalności gospodarczej, w których zaszły największe zmiany w wyniku rozwoju Internetu, oraz ukazanie związanych z tym problemów i trudności w okresie spowolnienia gospodarczego. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007.
  • Cichowski G., Hutten-Czapski F., Rai M., Sass W., Polska internetowa, The Boston Consulting Group, 2011.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin Warszawa 2009.
  • Dewalska-Opitek A., Wykorzystanie Internetu w Polsce i Unii Europejskiej, "Przyszłość, Świat-Europa-Polska" 2007, nr 2. Biuletyn Komitetu Prognoz "Polska 2000 Plus" przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk.
  • Dutta S., Bilbao-Osorio B., The Global Information Technology Report 2012, Geneva 2012, www3.weforum.org/docs/Global_IT_Report_2012.pdf (dostęp: 01.06.2013).
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008-2010, GUS, Warszawa 2012.
  • ePolska. Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2001-2006, Ministerstwo Gospodarki, www.ukie.gov.pl/HLP/files.nsf/, luty 2011.
  • lmp://appsso.eurostat.ee.europa.eu (dostęp: 23.03.2012).
  • hnp://www.akademia.allegro.pl/oferta/ (dostęp: 22.03.2012).
  • http://www.big.pl/raportbig, edycja 12 i 22.
  • http://www.intemetworldstats.com (dostęp: 15.06.2013).
  • http://www.slideshare.net/PBI/e-commerce-w-polsce.
  • Informatyka ekonomiczna, red. S. Wrycz, PWE, Warszawa 2010.
  • Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. A. Małachowski, Wydawnictwo AE, Wrocław 2003.
  • Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa 2005.
  • Knitter M., Portale turystyczne przetrwają nawet kryzys, www.manager.money.pl.
  • Krześniak M., Do banku bez PIN i dokumentów, www.ekonomia.rp.pl/artykul/970892.html.
  • Krześniak M., mBank chce rewolucji, www.ekonomia24.pl (dostęp: 4.04.2012).
  • Maj M., Dotacje głównie dla e-doradztwa i e-turystyki, www.di.com.pl (dostęp: 24.04.2012).
  • Pawlicz A., E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Raport Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe. Podsumowanie roku 2011, Związek Banków Polskich, www.zbp.pl (dostęp: 3.04.2012).
  • Samcik M., Dobry rok dla właścicieli banków, "Gazeta Wyborcza" nr 84, wydanie z dnia 10.04.2012.
  • Sikorska K., Zakupy grupowe, www.eGospodarka.pl (dostęp: 24.03.2012).
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2007-2011, GUS, Warszawa 2011.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2008-2012, GUS, Warszawa 2012.
  • Stanisławska A., iPady wchodzą do firm, "Rzeczpospolita" z dnia 15 marca 2012.
  • Stanisławska A., Pecety mniej atrakcyjne niż tablety, www.ekonomia.rp.pl/artykul/ 999051.html.
  • Szopiński T., E-konsument na rynku usług, CeDeWu, Warszawa 2012.
  • Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa 2010, www.knf.pl.
  • World Internet Project Polska 2011 oraz 2012, Agora SA i Orange Polska, Warszawa 2011, 2012.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w 2012 roku, GUS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340751

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.