PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 11, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych - w świetle badań | 7--17
Tytuł artykułu

Źródła koncepcji tożsamości organizacyjnej w naukach społecznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Sources of Organizational Identity in Social Sciences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych różnych interpretacji pojęcia tożsamości organizacyjnej. Źródłami koncepcji tożsamości organizacyjnej jest przede wszystkim filozofia, następnie pojawiały się różne definicje już w czasach powojennych oraz perspektywy poznawcze, odpowiadające trzem paradygmatom: pozytywistycznemu, interpretatywnemu oraz postmodernistycznemu. (fragment tekstu)
EN
The article depicts the most important sources of theory of organizational identity, beginning form philosophy, through different definitions and the most essential paradigms, to methodological questions. In the era of globalization, organizational identity is of a higher significance, it illustrates the organization, its character and shape. The aim of the article is settling the theory of organizational identity and showing the positive results that come from organizational identity management. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Ackerman L.D. (1988), Identity strategies that make a difference, "The Journal of Business Strategy", May/June, ss. 28-32.
  • Albert S., Whetten, D.A. (1985), Organisational identity, in: Cummings L.L., Staw B.M. (Eds.), Research in organisational behaviour, Jai Press, Greenwich, CT, Vol. 7, ss. 263-295.
  • Altkorn J. (1999), Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu SC, Kraków, s. 9.
  • Bauman Z. (2007), Tożsamość. Rozmowy z Benedetto Vecchim, Wydawnictwo GWP, Gdańsk, ss. 15-16.
  • Downey S.M. (1986), The relationship between corporate culture and corporate Identity, Public Relations Quarterly, Winter, ss. 7-12.
  • Encyklopedia Powszechna PWN (1976), Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, s. 474.
  • Fombrun Ch.J. (1996), Reputation: Realizing Value from the corporate image, Harvard Bussines School Press, Boston, MA, s. 271.
  • Gioia D.A., Schultz M., Corley K. (2000), Organisational identity, image and adaptive instability, "Academy of Management Review", Vol. 25, No. 1, ss. 63-81.
  • Hannebohn O., Blocker S. (1983), Corporate communication in the Praxis, Weberforum.
  • Hatch M.J, Schultz M. (2000), The expressive organization: Linking identity, reputation, and the corporate brand, Oxford University Press, New York, s. 11.
  • Hatch M.J., Schultz M. (1997), Relations between organizational culture, identity and image, "European Journal of Marketing", Vol. 31 No. 5-6, ss. 340-355.
  • Hegel G.W.F. (1994), Wykłady z historii filozofii, tom II, Wyd. PWN, Warszawa, s. 352.
  • Kiriakidou O., Millward, L.J. (2000), Corporate identity: external reality or internal fit?, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 5 No. 1, ss. 49-58.
  • Konecki K., Tobera P. (2002), Szkice z socjologii zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kuderowicz Z. (1984), Hegel i jego uczniowie, Wiedza Powszechna, Warszawa, ss. 107-115.
  • Margulies W. (1977), Make the most of your corporate identity, "Harward Bussines Review', July-August.
  • Martineau P. (1958), The personality of the retail store, "Harvard Business Review", January/ February, pp. 17-55.
  • Olutayo Otubanjo B., Melewar T.C., Cornelius N. (2008), Practitioner Conceptualisations of Corporate Identity, 1945-2008: Review and Analysis, Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=1299764.
  • Olutayo B., Melewar T.C., Cornelius N. (2008), Corporate identity: a paradigmatic shift in the theoretical construction of its meaning, November.
  • Piorczyński J. (2011), Filozofia tożsamości Schellinga, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Philosophica 24, ss. 73-81.
  • Proklos, In Timaeum commentaria, s. 29, b. (Ch. A. Brandis, Commentationes Eleaticae, I, s. 103 sqq); Simplikios, Ad Aristotelis Physica, s. 25a.
  • Reale G. (1999), Historia Filozofii Starożytnej, tom I, tłum. Edward Iwo Zieliński, KUL, s. 140.
  • Strzyczkowski K. (2012), Tożsamość w kontekście tendencji rozwojowych społeczeństwa ponowoczesnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, ss. 30-31.
  • Sułkowski Ł. (2008), Czy warto zajmować się kulturą organizacyjną?, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 6.
  • Sułkowski Ł. (2012), Kulturowe procesy zarządzania, Wyd. Difin, Warszawa, s. 221.
  • Sułkowski Ł. (2004), Neopozytywistyczna mitologia w nauce o zarządzaniu, "Organizacja i kierowanie", 1, s. 115.
  • Taylor Ch. (2001), Źródła podmiotowości Narodziny tożsamości nowoczesnej, Wyd. PWN, Warszawa, s. 3.
  • Tischner J. (1998), Filozofia dramatu, Wyd. Znak, Kraków, ss. 281-284.
  • Zarębska A. (2009), Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Difin, Warszawa, ss. 18-21.
  • Zemler Z. (1992), Public Relations Kreowanie Reputacji Firmy, Wyd. Poltext, Warszawa, s. 31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.