PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3 | 22--29
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty zarządzania procesem rozwoju nowego produktu

Autorzy
Warianty tytułu
Chosen Aspects of Management of a new Product Development Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W publikacji autor omawia następujące kwestie: 1. fazową koncepcję działalności przedsiębiorstwa, 2. istotę nowego produktu i jego rozwoju, 3. istotę zarządzania procesem rozwoju nowego produktu, 4. wspomaganie zarządzania rozwojem nowego produktu modelem krzywej "S". Szczególną uwagę autor zwraca na potrzebę włączenia do zarządzania procesem rozwoju nowego produktu wiedzy i doświadczenia klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
In this publication the author discusses the following issues: 1) phasic conception of enterprise activity, 2) essence of new product and its development, 3) essence of the management of the newproduct development process, 4) assistance of the management of the new product development by the curve "S" model. The author pays special attention to the need of including client's knowledge and experience to the management of the new product development process. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--29
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Abraham J. L., Knight D. J., Strategic innovation: leveraging creative action for more profitable growth, "Strategy & Leadership" 2001, No 1, pp. 23, 26.
  • Baruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszalek w Toruniu, Toruń 2006, s. 59, 148-149.
  • Baruk J., Zarządzanie rozwojem nowego produktu, "Marketing i Rynek" 2008, nr 6, s. 16.
  • Fu Q.Y., Chui Y.R, Helander M.G., Knowledge identification and management in product design, "Journal of Knowledge Management" 2006, No. 6, pp. 50-51.
  • Jo Zirger Modesto B., Maidique A., A Model of New Product Development: An Empirical Test, "Management Science" 1990, No. 7, pp. 867 - 883.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 291 i 325.
  • Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 2001, s. 179-180.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005, s. 128-129, 130.
  • Rahim A.R.A., Baksh M.S.N., The need for a new product development framework for engineer-to-order products, "European Journal of Innovation Management" 2003, No. 3, pp. 182, 183, 196.
  • Rutkowski I.P., Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa 2007, s. 17.
  • Żurawik B., Zurawik W, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996, s. 277-296.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340983

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.